Infostart.hu
eur:
389.48
usd:
330.26
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
A H5-ös HÉV szentendrei végállomása 2021. június 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak itt a H5-ös szentendrei HÉV-vonal és a végállomás megújulásáról. A tervek szerint 2026 elejére készül el az az új csomópont, amely magában foglalja a P+R parkolóházat, biciklitárolókat és közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a Volánbusz-pályaudvart. A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette, a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Fordulat az elővárosi közlekedésben, új megállapodás született

Január közepén történt egy szerződésmódosítás a közlekedési vállalatok között, amely révén újabb akadály hárult el az elől, hogy márciustól változatlan maradhasson a szolgáltatás, még akkor is, ha nincs a vitás felek között megegyezés.

A BKK, a Volánbusz Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. január 17-én módosította azt a szerződést, amelyet még tavaly december 29-én kötöttek a Budapest-bérletekkel kapcsolatban - írja a 24.hu. 2023 vége óta húzódik a nézeteltérés a kormány és Budapest önkormányzata között azzal kapcsolatban, hogy egy lejárt szerződés tükrében érvényesek maradnak-e a Budapest-bérletek az agglomerációs közlekedésben. A három említett cég még december 29-én írt alá egy megállapodást, amely lényegében kimondja, hogy (a lejárt szerződés ellenére) 2024 márciusától is lehet használni a Budapest-bérletet a járatokon.

Ezt a szerződést módosították most a felek. A BKK azt írta a lapnak, hogy a változtatás legfontosabb pontja, hogy a megállapodás az úgynevezett közbeszerzési értékhatár elérését követően is érvényben marad. A decemberi szerződés még úgy szólt, hogy "a közszolgáltatók szolgáltatás-megrendelésére vonatkozó nemzeti közbeszerzési értékhatárának elérését követően a szolgáltató a vonatkozó szolgáltatás nyújtását a továbbiakban minden további jogi aktus nélkül megszünteti".

A BKK közlése szerint ez rövid időn belül megvalósulhatott volna, de a problémát megoldotta a mostani módosítás.

A közlekedési vállalat hozzátette, a jelenleg érvényes szerződésben nincs nyoma annak, hogy a Budapest-bérletek csak átmenetileg, legfeljebb március 1-ig maradnak érvényesek a külvárosi, elővárosi járatokon. A lapnak azt írták, hogy a január 17-én módosított megállapodás mindaddig hatályban marad, amíg azt a felek közös megegyezéssel nem szüntetik meg, vagy azt bármelyik fél 30 napos határidővel nem mondja fel. Ilyen felmondásra sem a Volánbusz Zrt., sem a MÁV–HÉV Zrt. részéről nem került sor. Hangsúlyozták, hogy a szolgáltatás a megállapodás szerint mindaddig érvényben marad, ameddig a Közlekedési Minisztériumnak és a budapesti önkormányzatnak nem sikerül rendeznie a vitát.

A MÁV mindeközben azt írta a 24.hu-nak a módosított megállapodással kapcsolatban, hogy március 1-ig nem lesz változás sem a „díjtermékek felhasználhatóságában”, sem az agglomerációs közlekedés rendjében. Ugyanakkor hozzátették, hogy "a március 1-jét követő időszakban – a kormány és a főváros közötti tárgyalás nyomán létrejövő – új megállapodás határozza meg a bérletek és menetjegyek elfogadását, valamint a szolgáltatók közötti együttműködés kereteit. Ezek a tárgyalások jelenleg is zajlanak."

Azt viszont nem közölték, hogy az ő értelmezésük szerint mi történik abban az esetben, ha nem születik megállapodás a főváros és a kormány között március 1-ig.

A két közlekedési vállalat között két egyezség is érvényben van: egy 2010-es szerződés, amelynek értelmében a Budapest-bérletet a MÁV és a Volán járatain (a főváros területén belül) el kell fogadni, és ezt a szerződést csak 90 napos rendes felmondással lehet megszüntetni, valamint egy 2016-os megállapodás a HÉV-ek kapcsán, az valóban megszüntethető lenne 30 nap alatt.

Címlapról ajánljuk
Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Alapjaiban változtak meg a karácsonyi étkezési szokások Magyarországon – erről beszélt a séf az InfoRádióban. A hal ugyan megmaradt, de a többi hagyományos fogás helyét az egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vették át.

Durva átrendeződés az új autók piacán

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
VIDEÓ
Szép csendben az EU gyökeresen átírja a hétköznapjainkat

Szép csendben az EU gyökeresen átírja a hétköznapjainkat

Az EU az utóbbi időszakban nem látványos nagy döntésekkel, hanem sok, egymást erősítő szabállyal kezdte átírni a hétköznapjainkat – a határátlépéstől és a banki fizetésektől a töltők egységesítésén át az adatok és a mesterséges intelligencia használatáig. Brüsszel szerint a lépések tétje kézzelfogható: gyorsabb ügyintézés, nagyobb biztonság és több kontroll a saját adataink felett, miközben csökken az emberek kiszolgáltatottsága a nagy cégeknek. Cikkünk azt mutatja meg, miért ezek a 2025-ben élesedett kis lépések rajzolják át igazán az európai mindennapokat, és hogyan állnak össze egy új, következetes keretté.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×