eur:
413.98
usd:
396.34
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Az egyik MIXa típusú HÉV motorvonat eleje tükröződik egy tükörben a szerelvény indulásakor a H7-es vonal csepeli végállomásán 2023. november 30-án. Már csak két MIXa HÉV motorvonat közlekedik a csepeli vonalon.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Budapest-bérlet - Budakalász, Óbuda és Csepel is beszállt a vitába

Egyre több agglomerációs település és önkormányzat sürgeti a Budapest-bérlet körüli vita lezárását. A kormány és a főváros lényegében hetek óta üzenget egymásnak, miközben fogy az idő, a korábbi szerződések határideje március végén lejár.

"Az egységes Budapest-bérlet sorsáról kirobbant politikai vita következményei érzékenyen érinthetik a Budapestre ingázó budakalásziakat is" - mondta az InfoRádióban Forián-Szabó Gergely.

Budakalász alpolgármestere úgy fogalmazott, nagyon várták az új tarifarendszerről beharangozott bejelentést, de számukra nem megnyugtatóak Lázár János szavai, ugyanis Budakalász és a főváros szomszéd települések rosszabbul is járhatnak, mint a mostani helyzet.

A tervek szerint megszűnne az 5 kilométeres bérlet, ehhez képest a vármegyebérlet közel 60 százalékos drágulást jelentene.

A szentendrei HÉV-vonal közlekedésében érintett Óbuda polgármestere szerint a Budapest-bérlet megszűnése komoly zsúfoltságot okozna a fővárosi járatokon. Kiss László azt mondta, ha sokkal többet kell fizetni a HÉV használatáért, annak az lesz a következménye, hogy kevesebben fogják használni, a többi közlekedési eszközökön tumultuózus jelenetek fognak kialakulni, és többen ülnek majd autóba.

Csepel

Borbély Lénárd katasztrofálisnak tartaná, ha nem születne egyezség a főváros és az illetékes minisztérium között. A XXI. kerületi polgármester azt kérte a kormánytól, hogy tegyen meg mindent a megállapodás érdekében, a fővárostól pedig azt, hogy fogadják el az inflációnak a létezését, kössék meg a szerződést. Hozzátette, hogy

a csepelieknek a legfontosabb az egyezség, mert a HÉV ebben a kerületben el sem hagyja a főváros közigazgatási területét.

Lázár János kedden jelentette be, hogy új ajánlatot tesz a fővárosnak, az építési és közlekedési miniszter azt mondta, elfogadják a Volán, a HÉV és a MÁV járatokon a Budapest-bérletet, de akkor a Fővárosi Önkormányzat fogadja el az országbérletet és a vármegyebérletet, a főváros által működtetett összes tömegközlekedési eszközön.

Karácsony Gergely nem utasította el a kormány ajánlatát, de nem is fogadta el azt, Budapest főpolgármestere csak olyan megállapodást tart elfogadhatónak, ami egyszerre jelent a kormánynak és a fővárosnak is plusz forrásokat a közösségi közlekedés jobb finanszírozásához.

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár úgy látja, a főpolgármester és az építési és közlekedési miniszter a pártpolitikai játszmák áldozatává teszi a közösségi közlekedést.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×