Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Az egyik MIXa típusú HÉV motorvonat eleje tükröződik egy tükörben a szerelvény indulásakor a H7-es vonal csepeli végállomásán 2023. november 30-án. Már csak két MIXa HÉV motorvonat közlekedik a csepeli vonalon.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Budapest-bérlet - Budakalász, Óbuda és Csepel is beszállt a vitába

Egyre több agglomerációs település és önkormányzat sürgeti a Budapest-bérlet körüli vita lezárását. A kormány és a főváros lényegében hetek óta üzenget egymásnak, miközben fogy az idő, a korábbi szerződések határideje március végén lejár.

"Az egységes Budapest-bérlet sorsáról kirobbant politikai vita következményei érzékenyen érinthetik a Budapestre ingázó budakalásziakat is" - mondta az InfoRádióban Forián-Szabó Gergely.

Budakalász alpolgármestere úgy fogalmazott, nagyon várták az új tarifarendszerről beharangozott bejelentést, de számukra nem megnyugtatóak Lázár János szavai, ugyanis Budakalász és a főváros szomszéd települések rosszabbul is járhatnak, mint a mostani helyzet.

A tervek szerint megszűnne az 5 kilométeres bérlet, ehhez képest a vármegyebérlet közel 60 százalékos drágulást jelentene.

A szentendrei HÉV-vonal közlekedésében érintett Óbuda polgármestere szerint a Budapest-bérlet megszűnése komoly zsúfoltságot okozna a fővárosi járatokon. Kiss László azt mondta, ha sokkal többet kell fizetni a HÉV használatáért, annak az lesz a következménye, hogy kevesebben fogják használni, a többi közlekedési eszközökön tumultuózus jelenetek fognak kialakulni, és többen ülnek majd autóba.

Csepel

Borbély Lénárd katasztrofálisnak tartaná, ha nem születne egyezség a főváros és az illetékes minisztérium között. A XXI. kerületi polgármester azt kérte a kormánytól, hogy tegyen meg mindent a megállapodás érdekében, a fővárostól pedig azt, hogy fogadják el az inflációnak a létezését, kössék meg a szerződést. Hozzátette, hogy

a csepelieknek a legfontosabb az egyezség, mert a HÉV ebben a kerületben el sem hagyja a főváros közigazgatási területét.

Lázár János kedden jelentette be, hogy új ajánlatot tesz a fővárosnak, az építési és közlekedési miniszter azt mondta, elfogadják a Volán, a HÉV és a MÁV járatokon a Budapest-bérletet, de akkor a Fővárosi Önkormányzat fogadja el az országbérletet és a vármegyebérletet, a főváros által működtetett összes tömegközlekedési eszközön.

Karácsony Gergely nem utasította el a kormány ajánlatát, de nem is fogadta el azt, Budapest főpolgármestere csak olyan megállapodást tart elfogadhatónak, ami egyszerre jelent a kormánynak és a fővárosnak is plusz forrásokat a közösségi közlekedés jobb finanszírozásához.

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár úgy látja, a főpolgármester és az építési és közlekedési miniszter a pártpolitikai játszmák áldozatává teszi a közösségi közlekedést.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Tarol az AI: hamarosan már nem is lesz szükség zenészekre?

Tarol az AI: hamarosan már nem is lesz szükség zenészekre?

Folyamatos a vita a zeneiparban arról, hogy mire és milyen mértékben szabad vagy éppen nem szabad mesterséges intelligenciát használni, miközben a generatív AI fejlődése ott tart, hogy az emberek túlnyomó többsége már nem tudja megmondani, mesterséges zenét hall-e vagy ember által játszottat. Sokan zavarba kerülnek, mikor kedvenc zenéjükről kiderül, hogy nem is ember készítette.

Az űrből fognak ellenőrizni – ismertette az új, 20 pontos béketervet Volodimir Zelenszkij

Az ukrán elnök első alkalommal vázolta fel Ukrajna és az Egyesült Államok között megvitatott 20 pontos béketerv-javaslat főbb pontjait, amelyek szerinte alapul szolgálhatnak az Oroszországgal háború lezárását célzó jövőbeli megállapodásokhoz. A magyarokat is érintő vállalás is szerepel a tervezetben.
VIDEÓ
Több mint 100 éve jöttek az országba, megújították a zöldségtermesztést – Testvérvárosok ápolják örökségüket

Több mint 100 éve jöttek az országba, megújították a zöldségtermesztést – Testvérvárosok ápolják örökségüket

A testvértelepülési kapcsolatok sokszor formális együttműködéseknek tűnnek, ám tanulmányunk rávilágít arra, hogy mögöttük gyakran mély történeti és közösségi kötelékek húzódnak meg. Kutatásunkban azt vizsgáljuk meg, miként él tovább a magyarországi bolgárkertészek öröksége a mai bolgár-magyar önkormányzati kapcsolatokban. Országos testvértelepülési adatbázisokra és interjúkra támaszkodva mutatjuk be, hogy számos együttműködés nem véletlenszerűen jött létre: a bolgárkertészeket egykor kibocsátó, valamint az őket befogadó települések között máig élő kapcsolati hálók rajzolódnak ki. Az eredmények szerint a közös múlt, a családi emlékezet és a helyi bolgár közösségek jelenléte kulcsszerepet játszik a partnerségek kialakításában, ám a valódi, élő együttműködést a rendszeres intézményi és közösségi kapcsolattartás tartja fenn. A tanulmány így új nézőpontból értelmezi a városdiplomáciát: mint történeti gyökerekből táplálkozó, alulról építkező kapcsolatot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 25. 07:30
×
×
×
×