Az elmúlt években megvalósult, energiahatékonyságot javító fejlesztéseivel 2017 óta csaknem 15 000 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását a BKV - áll a vállalat közleményében. A téli fűtési szezonban elrendelt korlátozások és a távmunka – az energiafogyasztás csökkentése mellett - csaknem 2 milliárd forint kiadáscsökkenést eredményeztek. A nem veszélyes hulladékoknál stabilan 80 százalék feletti az újrahasznosítási arány. Ezek az eredmények is szerepelnek a BKV első, 2022. évi fenntarthatósági jelentésében, amely már elérhető a cég weboldalán.
Bár csak 2026-tól előírás, hogy a fővárosi társaságok jelentést készítsenek a fenntarthatósághoz köthető tevékenységükről, a BKV közzétette első, az eddig elért eredményeit és a jövőbeli céljait összefoglaló jelentését. Energiatudatos, felelős nagyvállalatként a BKV hosszú ideje törekszik arra, hogy a lehető legkisebb ökológiai lábnyom mellett végezze mindennapi tevékenységét, hogy egy jól működő közösségi közlekedési rendszer részeként mind az élettér kinyitásával, mind a mobilitás káros környezeti hatásainak csökkentésével hozzájáruljon az életminőség javításához, Budapest versenyképességéhez.
Az elmúlt években befektetett munkának köszönhetően, a vállalat kézzelfogható eredményeket tud felmutatni a fenntarthatóság terén.
A BKV a járműflotta folyamatos megújításával évek óta sokat tesz a szén-dioxid-kibocsátás, így a karbonlábnyom csökkentéséért. Az M2-es és az M3-as metróvonalon a rekonstrukció eredményeként a fékenergia-visszatáplálásnak és az új járműveknek köszönhetően átlagosan több mint negyedével csökkent a fajlagos villamosenergia-felhasználás. Jelenleg a négy budapesti metróvonalból háromnál (M2, M3, M4) működik a fékenergia visszanyerő rendszer, ami jelentős megtakarítást eredményez. Folyamatosan fiatalodik a villamosflotta is. A 615 járműből már 532 alkalmas a fékerő visszanyerésére. A fékezési energia visszatáplálása a vontatási hálózatba a járművek energiafelhasználásánál mintegy 25-35 százalékos hatékonyságjavulást eredményezhet.
Az autóbusz járműpark megújításával az elmúlt években jelentős előrelépés történt az emisszió-csökkentésben. A több mint 900 járműből álló buszflotta nagyjából fele EURO 6 környezetvédelmi besorolású. Jelenleg a BKV két telephelyén – Kelenföldön és Cinkotán – van olyan napelemrendszer, amelyből az elektromos áramot buszok töltésére is használják. A BKV trolibuszainak 70 százaléka már kisegítő akkumulátoros, vagyis képes önjáró üzemmódra.
Összességében a BKV-s utazások kétharmada már elektromos meghajtású járművel történik, köszönhetően a metróknak, troliknak, villamosoknak.
A BKV vezetése elkötelezett a környezettudatos szemléletformálásban. Ezért 2022-ben több telephelyén is bevezette a szelektív hulladékgyűjtést, ami nagyobb arányú újrahasznosítást tesz lehetővé. A nem veszélyes hulladékoknál stabilan 80 százalék feletti az újrahasznosítási arány. A papírfelhasználás csökkentése érdekében 2022-ben bevezetésre került az elektronikus aláírás használata. A vállalat törekszik a vízfelhasználás csökkentésére is. Jelenleg két telephelyen használnak ipari kutat járműmosásra. A BKV folyamatosan csökkenti a környezetre ártalmas anyagok használatát is, az olaj- és fagyállócsepegés rendszeres ellenőrzésével, az elhasználódott csövek cseréjével a kenőolaj-fogyasztás, valamint a fagyálló folyadék felhasználása jelentősen csökkent.
A BKV célja, hogy üzemeltetői tevékenységét ne csak a gazdasági szempontokat szem előtt tartva végezze, hanem mindezt munkatársaira, környezetére és a társadalomra figyelemmel, fenntartható módon tegye.
Az esélyegyenlőség, a környezet- és egészségvédelem alapértékek a cégnél, rendszeresek a kulturális és jótékonysági programok. A BKV társadalmi szerepvállalása abban is megnyilvánul, hogy beszállítóin keresztül több tízezer ember számára teremt munkahelyet, biztosítja megélhetésüket. A vállalat első fenntarthatósági jelentése a következő évek terveit, stratégiáját is meghatározza, hozzájárulva Budapest élhetőbbé, zöldebbé tételéhez.