eur:
410.94
usd:
392.23
bux:
79537.76
2024. november 22. péntek Cecília
A MÁV Start Zrt. korszerű elektromos meghajtású Stadler FLIRT vonatszerelvényei találkoznak a Déli pályaudvarra be- és kivezető vonalszakaszon. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTI: Jászai Csaba

Egyenruhát kapnak a MÁV motorvonatai

A régebbi évjáratú Stadler Flirt szerelvényeket újítják fel az újabbak szintjére.

A korszerűsítés egyben a külső egységesítését is jelenti. Az első ütemben 2006 és 2010 között beszerzett, piros színű járművek kapnak a később érkezett vonatokkal egyező kék festést. A felújításról beszámoló iho.hu részletesen leírta, hogy mi minden változik a régebbi szerelvényeken.

Egyebek mellett korszerűsítették az utastájékoztató-rendszert, amelynek köszönhetően korszerű monitorokon lehet értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról, például a várható érkezési és indulási időkről, a csatlakozási lehetőségekről, valamint a rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tudnivalókról. Laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szereltek be az ülések mellé.

Fejlesztették az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően az azt használók már nemcsak szemből, hanem oldalról is fel tudnak szállni a járműre a keskenyebb peronokról.

A mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedték be.

A vakok és gyengénlátók egyértelmű eligazodása és tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket helyeztek el a fedélzeten. Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítették a videós térfigyelő rendszert, a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek.

A portál szerint a MÁV az átalakítástól az utasok elégedettségének javulását, az utasszám további emelkedését, valamint az üzemeltetés és a karbantartás hatékonyságának javulását várja. A Flirt vonatok külső és belső egységesítése az év végére fejeződik be.

Az átalakított és új színű szerelvények a korábbi vonalakon állnak forgalomba. Többek között a Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es), a Székesfehérvár–Balatonfüred (29-es), a Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa (30a, és 30-as), a Budapest–Pusztaszabolcs–Dombóvár (40a és 40-es) vonalakon, illetve Budapest és Dunaújváros között (40a és 42-es vonal) közlekednek.

(Címképünkön egy új és egy régi festésű Stadler Flirt vonat.)

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.

Szép a havazás, csak közlekedni ne kelljen - fotók

A havas táj látványát, a téli hangulatot sokan szeretjük, közlekedni benne annál kevésbé tartozik a kedvenceink közé. Ám ez a két dolog együtt jár, mint azt a szép, de némiképpen ijesztő fotóinkon is látszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×