eur:
403.6
usd:
354.2
bux:
96520.82
2025. június 8. vasárnap Medárd
A MÁV Start Zrt. korszerű elektromos meghajtású Stadler FLIRT vonatszerelvényei találkoznak a Déli pályaudvarra be- és kivezető vonalszakaszon. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTI: Jászai Csaba

Egyenruhát kapnak a MÁV motorvonatai

A régebbi évjáratú Stadler Flirt szerelvényeket újítják fel az újabbak szintjére.

A korszerűsítés egyben a külső egységesítését is jelenti. Az első ütemben 2006 és 2010 között beszerzett, piros színű járművek kapnak a később érkezett vonatokkal egyező kék festést. A felújításról beszámoló iho.hu részletesen leírta, hogy mi minden változik a régebbi szerelvényeken.

Egyebek mellett korszerűsítették az utastájékoztató-rendszert, amelynek köszönhetően korszerű monitorokon lehet értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról, például a várható érkezési és indulási időkről, a csatlakozási lehetőségekről, valamint a rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tudnivalókról. Laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szereltek be az ülések mellé.

Fejlesztették az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően az azt használók már nemcsak szemből, hanem oldalról is fel tudnak szállni a járműre a keskenyebb peronokról.

A mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedték be.

A vakok és gyengénlátók egyértelmű eligazodása és tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket helyeztek el a fedélzeten. Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítették a videós térfigyelő rendszert, a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek.

A portál szerint a MÁV az átalakítástól az utasok elégedettségének javulását, az utasszám további emelkedését, valamint az üzemeltetés és a karbantartás hatékonyságának javulását várja. A Flirt vonatok külső és belső egységesítése az év végére fejeződik be.

Az átalakított és új színű szerelvények a korábbi vonalakon állnak forgalomba. Többek között a Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es), a Székesfehérvár–Balatonfüred (29-es), a Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa (30a, és 30-as), a Budapest–Pusztaszabolcs–Dombóvár (40a és 40-es) vonalakon, illetve Budapest és Dunaújváros között (40a és 42-es vonal) közlekednek.

(Címképünkön egy új és egy régi festésű Stadler Flirt vonat.)

Címlapról ajánljuk
Kézműves pékek az Arénában: liszt, víz, só – és minden, ami a jó kenyérhez még kell

Kézműves pékek az Arénában: liszt, víz, só – és minden, ami a jó kenyérhez még kell

A kézműves pékek ma már nemcsak kenyeret sütnek, hanem élelmiszer-kultúrát is teremtenek: a jó kenyér náluk nem csupán három összetevőből áll, hanem sok év tapasztalat, tudatos alapanyag-választás és szenvedély is kell hozzá – erről is beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Fülöp Ádám, a Pipacs Pékség alapító tulajdonosa és Fekete Gergő, az Artizán Pékség tulajdonosa, a Kézműves Kenyér Társaság alelnöke.

Felmérés: a magyar emberek 40 százalékának nincs nyugdíj-megtakarítása

A megkérdezett ügyfelek negyede rendelkezik rendszeres nyugdíjcélú megtakarítással, és 72 százalékuk tartja fontosnak a nyugdíjra való felkészülést – derült ki az OTP Pénztárak által készített reprezentatív felmérésből. Az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója az InfoRádióban egy példán keresztül mutatta be, miért érdemes kisebb összeggel is elindítani nyugdíjcélú megtakarítást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.10. kedd, 18:00
Sós Endre
a Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×