eur:
410.9
usd:
392.19
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Lázár János építési és közlekedési miniszter beszédet mond a Volánbusz Zrt. Somogy vármegye helyközi közlekedésében részt vevő 22 új, Credobus Econell 12 típusú, dízelüzemű autóbuszának átadásán Kaposváron 2023. november 9-én.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

Újabb 2x2 sávos autóútról beszélt Lázár János

A vasút és a Volán fejlesztése kötelesség, mert ha normális vasúti és közúti közlekedést biztosítunk az embereknek, akkor nem fognak elköltözni a szülőhelyükről, hanem az ingázást választják, amely megfizethető, komfortos, olcsó és elérhető - mondta az építési és közlekedési miniszter Kaposváron.

Lázár János a Volánbusz Zrt. Somogy vármegye helyközi közlekedésében részt vevő 22 új, Credobus Econell 12 típusú, dízelüzemű autóbusz átadásakor rámutatott: a tapasztalatok szerint ha valakinek naponta egy órát kell ingáznia, akkor a családjával előbb-utóbb beköltözik egy nagyobb városba, központba, pedig "az érdekünk az", hogy a kistelepülések ne néptelenedjenek el. Ehhez biztosítani kell az eljutást a járásközpontokba, városokba - tette hozzá.

Hangoztatta, ezért is tartotta fontosnak, hogy a tömegközlekedés olcsó legyen 2023-tól. Eddig 3 millió ország- és vármegyebérletet értékesítettek, nő a vasúton, vagy a Volán járatain munkába igyekvők aránya.

A miniszter elmondta: újjászervezik a magyarországi tömegközlekedést, de ez komoly kihívás, mert 4,5 millió ember kel útra naponta és igyekszik egy nagyobb településre, hogy ott dolgozzon, tanuljon, vagy valamilyen szolgáltatást vegyen igénybe.

Hangsúlyozta, hogy a következő 10 évben újjáépítik a vasúti rendszert, a vasúti infrastruktúrát, a beruházások a járműállományt is érintik.

A vasút támogatására, a közlekedés biztosítására elengedhetetlenül szükség van a Volánra, különösen az olyan aprófalvas vármegyékben, mint Somogy, ezért a Volán fejlesztése sem maradhat el - tette hozzá.

Utalt rá, hogy a Volán 17 ezer emberrel és mintegy 6 ezer járművel látja el feladatát, a társaság 2018 óta 2200 új buszt vásárolt, idén 500 új busz áll forgalomba, a terv jövőre 600, 2025 és 2030 között 3 ezer új beszerzése, amivel lecserélik a teljes flottát.

"A célunk a MÁV-val és a Volánnal, hogy az emberek életét könnyebbé, a tömegközlekedést komfortosabbá, az iskolába, munkába járást elviselhető teherré tegyük" - közölte.

Lázár János beszélt arról is, hogy

megrendelték a Kaposvár és Szigetvár közötti út négysávosra bővítésének terveit,

a beruházás a következő évtized legnagyobb közútfejlesztése lesz a vármegyében.

Emellett országos program indul az állam kezelésében lévő 30 ezer kilométernyi alsóbbrendű út felújítására, a kormány a javaslatot várhatóan még idén megtárgyalja és támogatásáról biztosítja - fűzte hozzá.

Lázár János beszédében kitért arra is, hogy lezárult a Modern városok program, és jelentősen hozzájárult Magyarország gazdasági növekedéséhez az a 2500 milliárd forint forrás amelyhez az elmúlt 8 évben 23 megyei jogú város jutott.

Kaposvárról azt mondta, látható, hogy milyen fejlődésen ment keresztül a város a programnak köszönhetően. Jelentősen nőttek az iparűzésiadó-bevételei, mindenkinek van munkája, aki dolgozni akar, uszoda, közösségi közlekedési központ épült, megújult a színház és gyorsforgalmi út köti össze a várost az M7-es autópályával.

Szita Károly (Fidesz-KDNP), Kaposvár polgármestere azt mondta, Kaposvár Trianon utáni történelmében az elmúlt évtized volt a legeredményesebb évtized, és ebben óriási szerepe volt a Modern városok programnak, amelynek köszönhetően a somogyi vármegyeszékhely 199 milliárd forintból 10 beruházást valósított meg.

A településvezető a helyközi buszközlekedés fontosságára utalva elmondta, hogy a 60 ezer lakosú Kaposváron a munkanapok jelentős részében mintegy 120 ezer ember van, a vármegyeszékhelyen dolgozók 56 százaléka, valamint az általános és középiskolások jelentős része is a város környékéről érkezik, így nem mindegy, milyen az utazás minősége.

Az eseményen kiosztott sajtóanyagban szerepel, hogy a Volánbusz a 2018 óta tartó járműfiatalítási programjában a somogyi buszainak több mint harmadát lecserélve 80 busszal frissítette flottáját.

A 22 új autóbusz másfél milliárd forintba került, a járművek Kaposvár, Siófok, Nagyatád, Marcali és Barcs vonzáskörzetében állnak forgalomba.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×