eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 23. vasárnap Emőke

Az utolsó kilométer logisztikája kulcsfontosságú: így segíti a vállalkozásodat (x)

Hogy mi az az utolsó kilométer/mérföld logisztikája a kiszállítás szemszögéből, és hogy ennek az optimalizálása milyen módon járulhat hozzá a vállalkozásod sikeréhez? Az alábbiakban ezekre a kérdésekre keressük meg a releváns válaszokat.

Mindenek előtt azt ildomos látni, hogy a kiszállítás, annak folyamata teljesen másképpen néz ki külső szemlélőként megfigyelve, mint a logisztika szemüvegén keresztül nézve. Jó esetben a megrendelő az örömteli célba érkezést konstatálja csak, de az odáig vezetú út stációi többnyire a homályba vesznek. Miközben épp ezek azok az állomások, amelyek kidolgozottsága, profizmusa, innovatív tervezettsége borítékolja a várt, elégedettségre okot adó eredményt.

Ugyanakkor érdemes egy kis betekintést nyerni az úgynevezett kulisszatitkokba, mert így az is kiderülhet, hogy egyrészt mi az a last mile delivery, másrészt miért annyira kulcsfontosságú, harmadrészt milyen módon valósítható meg a díjtételek mérséklése.

Melyik a kiszállítás periódusának legköltségesebb része?

A városi kiszállítás utolsó néhány kilométere nem pusztán a legbonyolultabb, hála a közlekedési morál nem feltétlen gördülékenységének, hanem egyúttal a legdrágább is. Erről azonban nem csak a forgalmi dugók, fennakadások tehetnek. Tény, hogy az összesített szállítási költség több mint ötven százalékát az utolsó megtett kilométerek által generált díjtételek adják.

Ez az a periódus, aminek a megtervezése összetett folyamat. A kézbesítési idő, a szállítás, az üzemanyag-fogyasztás, valamint a futárcég optimalizálása egyformán lényeges, megoldásra váró feladatok, mert ezek együttesen eredményezhetnek egy az átlagostól jelentősen eltérő árkonstrukciót. A logisztika nehézségein, valamint az árak mérséklésén túl nyilvánvalóan gondot jelent a megrendelések számának ugrásszerű növekedése, ami torlódáshoz, egyre több káros anyag kibocsájtásához vezet, ezáltal a légszennyezettség, ami már idáig is jelentős volt a városokban, tovább fokozódik. A szektort érintő másik gond, amikor a különböző típusú áruk szállítására más és más autókat alkalmaznak a vállalatok, aminek következtében nem egyszer csak félig pakoltan róják a járművek a kilométereket.

És hogy hogy jön ez ide? Úgy, hogy a fent felsorolt helyzetek kivétel nélkül orvosolhatóak, mégpedig az úgynevezett zóna logisztika alkalmazásával. Ekkor az ügyfelek megosztják egymás között az erőforrásokat, mint például a járműveket vagy a futárokat. A gyakorlatban ez jelentős hatékonyságbeli növekedést, csökkenő üzemeltetési költségeket, mérséklődő környezetszennyező hatásokat jelent.

Mindennek következtében az utolsó kilométerek generálta költségek, valamint a fent ecsetelt negatívumok redukálhatóak. Ez pedig globális érdek. A fenntarthatóság ott kezdődik, ahol a kézbesítési címekre zöld autók gurulnak be, amiknek a kihasználtsága maximális.

Innováció és tudatos választás, amivel mindenki jól jár?

Így igaz! Az elvi kérdések rendezése sem mellékes, különösen egy modern szellemiségű, a jövőt tudatosan tervező cég számára, ugyanakkor az, hogy mindez a gyakorlatba átültethető, egyet jelent azzal az üzlettel, ami egy dologra vár: megkötésre.

(x)


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Bárdosi Vilmos útja a 15 ezer szólásmondástól a Széchenyi-díjig
honnan ered a mutyi szavunk?

Bárdosi Vilmos útja a 15 ezer szólásmondástól a Széchenyi-díjig

A nyelvész, egyetemi tanár, szótárszerkesztő legutóbbi könyve, a Francia-magyar szólásszótár tavaly jelent meg, és 2500 francia szólást, közmondást mutat be, magyar megfelelővel, magyarázattal. A szakértő életművét idén Széchenyi-díjjal jutalmazták. Az InfoRádióban beszélt a francia és a magyar nyelv kölcsönhatásáról is, érdekes példákkal – például azzal, honnan ered a "mutyi" szavunk.

Isztambulban egyre feszültebb a helyzet

Felfüggesztették hivatalából vasárnap Ekrem Imamoglut, Isztambul korrupció és terrorizmus gyanújával őrizetbe vett ellenzéki polgármesterét - közölte a török belügyminisztérium.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Drónesőt küldött egymásra Oroszország és Ukrajna, tárgyalás zajlik a háború lezárásáról – Híreink az ukrajnai konfliktusról vasárnap

Drónesőt küldött egymásra Oroszország és Ukrajna, tárgyalás zajlik a háború lezárásáról – Híreink az ukrajnai konfliktusról vasárnap

Oroszország a szombatról vasárnapra virradó éjszaka során 147 drónt indított több ukrán régió ellen, amelynek során Kijevben hárman meghaltak, köztük egy 5 éves gyermek. Ukrajna is drónesőt zúdított Oroszország több régiójára, összesen 59 egységet lőttek le az orosz légvédelmi szervek, és az egyik támadás során meghalt egy ember Rosztovban. A jelek szerint tehát magas intenzitással folytatódik a (légi) háború (is) a két ország között, súlyos áldozatok mentén, de a jelek szerint a kiberháború is zajlik tovább, mert vasárnap az ukrán vasúttársaság nagyfokú online szolgáltatás kiesésről adott számot. Közben Donald Trump amerikai elnök elismerte: „valamennyire kontroll alatt” tudja tartani a háború eszkalálódását a tárgyalások segítségével, azaz a 30 napos tűzszüneti terv láthatóan nem megy egyelőre, és az is kérdéses, hogy a felek mennyire tartják be az egymás energetikai infrastruktúrája elleni támadások szüneteltetését. Vasárnapi hírfolyamunk a háborúról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 23. 20:01
×
×
×
×