Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Unsplash.com

Akkora a sofőrhiány, hogy már külföldről is toboroznak buszvezetőket Magyarországon

Egyre több gondot okoz, hogy kevés buszsofőr dolgozik Magyarországon. Már külföldről is toboroznak járművezetőket, a BKV pedig félmillió forintot is hajlandó fizetni annak, aki nyár végéig jelentkezik és fél év múlva még mindig a közlekedési vállalat alkalmazásában áll.

Időről időre problémát okoz, hogy a közlekedési társaságoknál kevés a buszsofőr. Most is elég rossz a helyzet, és ez gondot jelent a dolgozóink számára, mert a leterheltségük folyamatosan nő – mondta el Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke az InfoRádióban.

Az érdekvédő úgy véli, hogy jelentős mértékben hozzájárul a magyarországi rossz létszámhelyzethez a külföld elszívó ereje, mivel a buszvezetők ma lényegesen több pénzért tudnak dolgozni Nyugat-Európában és főleg a skandináv országokban. "A létszámhiány egyik kiváltó oka az, hogy a bérek alacsonyak, illetve a gazdasági helyzet miatt jelentős reálbércsökkenés történt" – hangsúlyozta Naszályi Gábor.

Az érdekvédelmi szervezet vezetője szerint azonban nemcsak az a gond, hogy a magyar dolgozók a leterheltségük miatt az erejük végén járnak, hanem az is, hogy a cégek eközben sok helyen külföldi vezetőkkel próbálják feltölteni a hiányzó létszámot. Mindezt pedig úgy teszik, hogy tisztában vannak azzal: a járművezetőknek kellene tudniuk kommunikálni az utasokkal, azaz tudniuk kellene magyarul.

A buszsofőrök hiánya Budapesten akkora gondot okoz, hogy a BKV a nyár végéig fél-félmillió forint belépési bónuszt ad az új sofőröknek és az őket ajánló dolgozóknak is, ha fél év múlva még mindketten a cég alkalmazottai.

"Ez csak egy kvázi belépési összeg. Amikor elvégzi valaki a képzést, ami egyébként több hónapos, akkor közben is kap munkabért, illetve a különböző tanulói és járművezetői státuszokban is vannak »sikerdíjak«. Ha pedig valaki eredményesen veszi a különböző akadályokat a képzésben, akkor még 150 ezer forintos bónusz jár az egyes képzési fokozatok végeztével" – mondta Szedlmajer László, a BKV autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettese az InfoRádióban.

A belépési bónusz kifizetése mellett a BKV azzal is igyekszik megkönnyíteni a jövőbeni buszvezetők döntését, hogy ősztől a jelenlegi C helyett már B típusú, vagyis a csak személyautó vezetésére jogosító vezetői engedéllyel is lehet buszvezetői képzésre jelentkezni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×