Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Facebook/ BKK - Budapesti Közlekedési Központ

A BKV az utasokra mutogat a M3-as metró meghibásodott liftjei miatt

A cég szerint természetes, hogy felléphetnek zavarok és utánállítási feladatok a 67 hónap alatt felújított M3-as metró vonalán, a hibák döntő többségét pedig az utazóközönség nem megfelelő utazási kultúrája okozza.

A 2023 nap alatt, 225 milliárd forintból felújított M3-as metró vonalán nem működnek a liftek az utazók jelzései szerint. A vg.hu kérdésére a BKV Zrt. azt írta,

nincs ebben semmi meglepő, és egyébként is többnyire az utasok tehetnek róla.

A BKV az újonnan átadott liftek üzemelésével kapcsolatban leszögezte: a leggondosabb tesztelési, ellenőrzési, átvételi munkákat követően is felléphetnek még kisebb zavarok, utánállítási feladatok. A BKV Zrt. karbantartó személyzete ilyenkor azonnal megteszi a szükséges intézkedéseket az esetleges hibák elhárítására, amik az esetek döntő többségében az utazóközönség nem megfelelő utazási kultúrájából adódnak. A cég megjegyezte,

mivel a felvonók még a garanciális időszakban vannak, a garanciális jellegű hibák kijavítása a felújítást végző vállalkozó érdekkörébe tartozik.

Arra a kérdésre, miszerint eddig hány alkalommal és milyen hosszú ideig nem használhatták az utasok a lifteket, annyit írtak, hogy „a hibajavítás a legtöbb esetben jellemzően perceket vesz igénybe, de előfordulhat hosszabb időtartamú javítás is a hiba jellegéből adódóan”.

Liftek az M3-as metróban

Az M3-as metróvonal rekonstrukciójával párhuzamosan mind a húsz megállót akadálymentesítették a peronszint irányába. A belvárosi szakasz hét mélyállomásából hatnál ezt úgynevezett ferdeliftek beépítésével érte el a BKV, egyedül a Deák téri kapott függőleges liftet. A ferdeliftek stockholmi mintára épültek meg a kék metró vonalán, ezek a szerkezetek afféle föld alatti budavári siklók, amelyek a mozgólépcsők mellett futnak.

Csakhogy az új felvonók úgy fértek el a lejtaknákban, hogy az ott működő mozgólépcsőket átrendezték, vagy a lépcsőkocsik méretét, vagy a mozgólépcsők számát csökkentették, így körülbelül 36 százalékkal lett kevesebb azok átlagos szállítási kapacitása.

Az akadálymentesítés mellett a metró klimatizilása is technikai kihívást jelent, ám rossz hír az utasoknak, hogy bár négy éve ígérik, idén nyáron sem lesz kellemes a hőmérséklet az M3-as metrón. A BKV azt közölte a portállal, hogy áll a közbeszerzés, amit az M3-as metró szerelvényeinek klimatizálására írtak ki. Azt is elárulták, hogy a vizsgálatok alapján technikailag megvalósítható a légkondicionáló berendezések felszerelése.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×