eur:
402.7
usd:
349.06
bux:
98560.68
2025. június 20. péntek Rafael
Nyitókép: Pixabay

Itt vannak Magyarország leglassabb vasútvonalai

Van olyan száz kilométeres szakasz, amelyet több mint három óra alatt tesz meg a vonat.

A novekedes.hu utánajárt, melyek Magyarország legrosszabb vagy leginkább hátrányos helyzetű vasútvonalai. Az országos vasúti közlekedés szempontjából a legfontosabb vonalakat vizsgálták, akár azért, mert fontos települést köt rá az országos hálózatra, akár turisztikai szempontból, akár mert az elővárosi közlekedésben játszik szerepet.

A Hatvan–Somoskőújfalú, azaz a 81-es vasútvonal a fontos vasúti csomópontnak számító Hatvant köti össze a szlovák határnál fekvő Somoskőújfaluval. A 65 kilométer kevesebb mint egytizede kétvágányú, mindenhol máshol egy sínpár fut, és a szembejövő vonatok csak az állomásokon tudják kikerülni egymást. A vonalon kizárólag dízel járművek közlekedhetnek, mivel nincs villamosítva, így a modern Flirt és Kiss motorvonatokról a salgótarjániak nem álmodozhatnak. Salgótarjánból nincs közvetlen járat sem Budapestre, sem másik szomszédos nagyvárosba. A vonal teljes hosszát, azaz 65 kilométert a vasút a menetrend szerint 1 óra 32 perc alatt teszi meg, alig több, mint 40 km/órás átlagsebességgel jár itt a vonat.

A Békéscsaba–Szeged vasútvonal néhány rövid szakasz kivételével szintén egyvágányos, nem villamosított. A 135-ös vonalon jelenleg azért zajlanak felújítási munkák, hogy egységesen elérhetőek legyen végig a 80 km/órás sebesség, mert jelenleg a mindössze 97 kilométeres Szeged–Békéscsaba út 1 óra 46 percet vesz igénybe.

A Debrecen–Füzesabony vasútvonal elsősorban turisztikai jelentőségéből fakadóan került fel a listára, mert a Tisza-tó kapuja szerepet is betölthetné a vasútvonal. A problémát azonban az jelenti, hogy a 108-as vonal nem villamosított és csak a Balmazújváros–Debrecen szakaszon dolgoznak a villamosításon a BMW gyár és a debreceni elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében. A 76 kilométeres, egyvágányos, nem villamosított szakasz így 1 óra 29 percet vesz igénybe.

A lista negyedik helyére az egyvágányú, 142-es Kecskemét–Lajosmizse–Budapest vonal került, melynek különlegességét az adja, hogy ez az egyetlen olyan agglomerációs vasútvonal, amelyik nem lett villamosítva. Rendkívül elavult, több évtizedes vonatok és vasúti kocsik közlekednek a vonalon, amelyek egyes szakaszokon mindössze 60 km/órával tudnak döcögni: a 24 kilométer hosszú Gyál–Budapest-Nyugati távolságot 42 perc alatt teszi meg a csupán óránként közlekedő személyvonat.

A portál a mellékvonalak közül is kiválogatott néhány extrém menetidővel rendelkezőt:

  • Kaposvár–Siófok 35-ös vonal: 100 kilométer, napi három vonatpár: a menetidők átszállás nélkül: 2 óra 56 perc, 3 óra 10 perc és 3 óra 22 perc.
  • Zalaegerszeg–Rédics 23-as vonal: 49 kilométer, napi 4 vonatpár: a menetidő átszállás nélkül 1 óra 14 perc vagy 1 óra 11 perc
  • Nyíregyháza–Vásárosnamény 116-os vonal, 59 kilométer: a menetidő átszállás nélkül 1 óra 40 perc
Címlapról ajánljuk

Magyarics Tamás: nehéz helyzetben Donald Trump, fontos döntést kell meghoznia

Donald Trump két héten belül dönt arról, hogy megtámadja-e Iránt, vagy sem – közölte a Fehér Ház szóvivője. Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora szerint az amerikai elnöknek bel- és geolpolitikai, valamint energiaellátási szempontokat is mérlegelnie kell a beavatkozás kapcsán.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.23. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
A közel-keleti konfliktusra figyelnek a befektetők, vegyes mozgások az amerikai tőzsdéken

A közel-keleti konfliktusra figyelnek a befektetők, vegyes mozgások az amerikai tőzsdéken

Ma reggel az ázsiai részvénypiacok emelkedtek, miután Donald Trump két héttel elhalasztotta a döntést az USA részvételéről az Izrael és Irán közötti háborúban, ami rövid távon némi megkönnyebbülést hozott a piacoknak. Közben Irán jelezte, hogy nyitott az urándúsítás bizonyos korlátozására, erre még nagyobb pluszba lendültek az európai részvényindexek. Az amerikai tőzsdéken ehhez képest hullámzó mozgások látszanak, nincs egyértelmű irány.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×