Infostart.hu
eur:
382.18
usd:
327.96
bux:
109218.56
2025. december 5. péntek Vilma
A tükörben, tájékoztató felirat a járművezető védelmére felállított kordonon a BKK egyik autóbuszán a fővárosi Batthyány téren 2020. március 16-án. A koronavírus-járvány megfékezése érdekében megtiltották az első ajtós felszállást és megszűnt a jegyértékesítés a buszon.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Óriási változások jönnek Budapesten, lesz például 300 új traffipax

A Fővárosi Közgyűlés elfogadta a Budapesti Közlekedési Központ szakértői által összeállított Közlekedésbiztonsági stratégiát. Ennek köszönhetően elkészülhet az ahhoz kapcsolódó részletes cselekvési terv, és kezdődhet a terv megvalósítása. Új szabályokat vezetnének be a rollerekre és új autós sebességkorlátozásokat is élesítenének.

A BKK tájékoztatása szerint az elmúlt 10 évben csaknem 500-an haltak meg Budapest útjain. A fővárosban a közúti közlekedés veszélyesebb, mint a hasonló méretű nagyvárosokban: arányaiban ötször annyian halnak meg a közlekedésben, mint Bécsben.

A közlekedési központ ezért megalkotta Budapest Közlekedésbiztonsági stratégiáját, amelynek célja – az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban –, hogy 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát a fővárosban.

A Fővárosi Közgyűlés szerdai kedvező döntésének köszönhetően elkezdődhet a stratégiához kapcsolódó cselekvési terv kidolgozása, valamint az intézkedési csomag teljes körű megvalósítása – teszik hozzá.

Mint olvasható, a stratégia olyan intézkedéseket tartalmaz, amelyeken keresztül a közlekedés legfontosabb tényezői – az emberek, a járművek és az infrastruktúra – együttműködésén keresztül mérsékelhetők a közúti veszélyek. Ennek alapja többek között, hogy:

  • 300 eszközből álló, éjjel–nappal működő sebességmérő hálózat épüljön ki Budapest-szerte;
  • a budapesti út- és utcahálózaton mindenhol a funkcióhoz igazodó sebességhatárokat állapítsanak meg, azaz csökkenjenek a sebességhatárok a belvárosban, és duplájára nőjön a 30-as zónával vagy a lakó-pihenő övezetekkel védett lakóterületek mérete;
  • megvalósuljon a gyalogátkelő-megújítási program;
  • a megosztott rollerek a fővárosban csak egységes, digitális sebességkorlátozással közlekedhessenek (legfeljebb 25 kilométer per órás sebességgel);
  • a jelentős holttérrel rendelkező nagy méretű járműveket, a fővárosi tulajdonban lévő buszokat és teherautókat a legmodernebb biztonsági felszerelésekkel lássák el, valamint
  • oktatási és szemléletformáló programok induljanak felnőtteknek és gyermekeknek.

A Közlekedésbiztonsági stratégia elkészültét hosszas előkészítő munka és egyeztetés előzte meg. A szakmai anyag összeállítása és véglegesítése során a BKK több egyeztetést is lefolytatott – zárják közleményüket – zárul a közlemény.

Címlapról ajánljuk

A szuperkomputer nem bízik Lionel Messiben? Este sorsolás!

Pénteken, magyar idő szerint 18 órától rendezik a washingtoni John F. Kennedy Centerben a 2026-os labdarúgó-világbajnokság sorsolását. Az Opta elemző cég elkészítette esélylatolgatását: kiderült, matematikai képletek alapján mely válogatottak számítanak favoritnak. Ennek alapján (is) nagy biztonsággal megállapítható: európai vagy dél-amerikai győztest avatnak majd.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja

A magyar gazdaság egyik nagy lehetősége, ha az egyetemeken és kutatóintézetekben születő tudományos eredményekre épülő innovatív technológiákat sikerrel viszik piacra deep tech vállalkozások. Ebben a műsorban kiderül, hogy mit takar ez az elnevezés és hogyan tudnak az élettudományi vagy AI-alapú fejlesztések áttörni a globális piacon. Szó volt arról is, hogy Magyarországon milyen oktatási és finanszírozási programok segítik a tudományos eredményekből kinövő technológiai cégeket, miért vonzza Magyarország a nemzetközi nagyvállalatok K+F központjait, milyen szerepe van az egyetemeknek ebben a folyamatban és miért fontos a KKV-k számára is, hogy innovatívvá váljanak. Vendégünk volt Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkár, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×