eur:
392.92
usd:
363.36
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Autók a MOL Limo közösségi autómegosztó szolgáltatás bemutatóján a Kopaszi-gát Öbölházában 2018. január 25-én. Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművel indult a szolgáltatás, a Mol elektromos töltőhálózatot is épít. A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük. Minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Átalakítja díjszabását a Mol Limo

Mostantól a leggyakoribbnak számító, 61 perc alatti használat után a megtett kilométerek alapján kell fizetni.

A közösségi autózás általános árazási modelljében a bérlés időtartama a leginkább meghatározó, a felhasználók számára azonban a megtett út jelenti a szolgáltatás valódi értékét, erre az igényre reagált a vállalkozás - írták.

Hozzátették, hogy a 61 percet meghaladó bérlések esetén díjszabás változatlan: fix óra- vagy napidíjból, plusz kilométerdíjból áll, amelyhez bérlésindítási és esetleg zónadíj társul.

A Mol 2018 elején indította el autómegosztó szolgáltatását, 2018-ban 300, 2020-ban 470 járműből állt a flotta, a lefedettség pedig az induláskori 60 kilométerről 80-ra nőtt.

A cég honlapján elérhető adatok szerint a flottát jelenleg 450 darab autó alkotja.

A Mol a szolgáltatása tavalyi eredményéről annyit közölt korábban, hogy az nem publikus, "jelentős árbevétel-növekedést sikerült elérni".

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×