eur:
413.16
usd:
396.09
bux:
78741.84
2024. december 20. péntek Teofil
Nyitókép: Budapesti Közlekedési Központ

Budapesti Lakógyűlés meghosszabbítva - Karácsony Gergely alkut lengetett be a Magyar Autóklubbal

Egy héttel meghosszabbítja a Fővárosi Önkormányzat a Budapesti Lakógyűlés elnevezésű konzultációt - jelentette be a főpolgármester. Karácsony Gergely az InfoRádióban elmondta: Budapest anyagi helyzetéről és a Lánchíd forgalmi rendjéről kérdezik a fővárosiakat.

Eddig több mint 100 ezren szavaztak az első Budapesti Lakógyűlés elnevezésű konzultáción, amelyben a a Fővárosi Önkormányzat néhány fontosnak tartott ügyben kéri ki a budapestiek véleményét.

"A nagy érdeklődésre tekintettel szeretnénk még több embernek lehetőséget biztosítani a válaszadásra, június 18-ág szavazhat minden budapesti, 14 évnél idősebb polgár, függetlenül attól, hogy megkapta-e az értesítőt vagy nem" - mondta az InfoRádiónak Karácsony Gergely főpolgármester.

Az emberek vagy egy postai levélben kapott egyéni azonosítóval, vagy online, egyéni azonosítóval tudja leadni a szavazatát.

Az InfoRádió tudomása szerint többen panaszkodtak arra, hogy nem érkeztek meg a kérdőívek. Ennek okairól Karácsony Gergely azt mondta, örül annak, hogy sokan szeretnének szavazni, ezért jelzik azt is sokan, hogy nem kaptak levelet, de 1,4 millió postaládába már így is eljutott a küldemény.

"Arról is hallottunk, hogy egyes postaládákba hiába érkezett meg a levél, valaki kivette onnét. Ilyen típusú politikai dolgok mindig beárnyékolják ezeket a folyamatokat.

De a lényeg az, hogy ahol még nem fejeződött be a kézbesítés, ott néhány napon belül megtörténik. Mindenkinek lesz lehetősége szavazni, a lakogyules.budapest.hu oldalon online is lehet kérni egy azonosítót. Nagyon fontos, hogy a szavazás teljes mértékben anoním és biztonságos" - fogalmazott.

A kérdések négy téma köré épülnek, kettő a város pénzügyi helyzetével, kettő a Lánchíddal kapcsolatos:

  1. a kormányzati elvonások,
  2. a közösségi közlekedés működtetése,
  3. a Lánchíd felújítása és
  4. a közlekedés a Lánchídon

köré.

"Azzal a dilemmával szembesültünk, hogy azokat az állami elvonásokat, amelyeket a nyakunkba varrtak, nem tudjuk kifizetni akkor, ha nem csökkentjük a közösségi szolgáltatások minőségét Budapesten. Jellemzően a közösségi közlekedés az, ami a legtöbb forrást igényli. Köztudott, hogy perre is megyünk a kormánnyal; a budapestiek véleményét kérjük arról, hogy a város továbbra is fenntartsa a közösségi közlekedési szolgáltatásokat, és inkább menjen perre a kormánnyal.

A Lánchíd önmagában is egy fontos közlekedési kérdés, de szimbolikus jelentősége is van, hogy a belváros forgalomcsillapítását el tudjuk-e közösen határozni.

És a Lánchíddal kapcsolatos, kormány által beígért 6 milliárd forinttal kapcsolatban is kérjük a budapestiek véleményét, és arról is, hogy a város teherbíró képességét és az igazságosságot tekintve mit gondolnak arról, hogy néhány év alatt 12-szeresére nőtt az az elvonás, amit a Fővárosi Önkormányzatnak be kéne fizetnie a központi költségvetésbe" - mondta a főpolgármester.

Ezek az ügyek szerinte, amelyek a legfontosabbak ma Budapesten.

Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke közben három érvvel jelentkezett amellett, hogy a Lánchíd ne legyen autómentes:

  1. túl kevés a Dunán átívelő híd a forgalomhoz képest
  2. a hidakon átkeléshez eleve a belvárosba kell beautózni
  3. soha nem lesz "Károly híd" a Lánchídból, mert olyan a kialakítása, hogy csak a járdáról lehet látni a panorámát.

Ezekre reagálva Karácsony Gergely azt mondta, fontosnak érzi a partnerséget a Magyar Autóklubbal, sok ügyben egyeztetnek.

"Nem tudunk mindenben egyetérteni. Arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy az autóklub sem gondolja, hogy teljes mértékben vissza kéne engedni az autóforgalmat a Lánchídra, valamilyen típusú korlátozást indokoltnak éreznek. Ebből is látszik, hogy ha elkezdjük megbeszélni az előttünk álló dolgokat, akkor a szakmai álláspontok tudnak egymáshoz közelíteni."

Az autóklub javaslatait megfontolják,

de előtte szeretnék látni "a budapestiek iránymutatását" az ügyben, hogy merre induljanak el.

"Ha tudunk olyan ellenőrzést kialakítani a Lánchídon, amely automatikus, és amely egyéni vagy meghatározott társadalmi csoportok közlekedését segítik, akkor lehet szakmai párbeszédet indítani. Az a kérdés, hogy ez megvalósítható-e. Ehhez szükség lenne a BRFK közreműködésére, ezt is meg kellene tudnunk szerezni. Megvárjuk a budapestiek véleményét."

Hozzátette, nem egyszerűen "az embereket akarják hergelni valami ellen, amit a kormány támogatott, például a szankciók", hanem "amit a budapestiek döntenek, azt fogjuk kialakítani".

"Ez egy komoly dolog, szemben a nemzeti konzultációval. Ha a budapestiek úgy döntenek, hogy az egyéni gépjárműforgalmat engedjük vissza a Lánchídra, akkor az fog megtörténni, ha úgy, hogy ne, akkor az. Ha azt mondják, hogy fizessük be az államnak az adót, akkor az fog történni, ha azt, hogy inkább menjünk perre, és ne csonkoljuk a közszolgáltatásokat, akkor az. Ennyire egyszerű".

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 20. 18:48
×
×
×
×