Infostart.hu
eur:
385.06
usd:
327.57
bux:
110022.83
2025. december 15. hétfő Valér
A nagy kapacitású, emeletes motorvonat készülő kocsiszekrénye a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Számok - Tömegek költöznek a városi agglomerációba, figyelmeztet a volt közlekedési államtitkár

A megváltozó lakhatási szokások miatt elengedhetetlen az elővárosi vasútvonalak fejlesztése - érvel posztjában Vitézy Dávid.

A budapesti agglomeráció növekedése megállíthatatlannak tűnik, Érd lakossága 12 százalékkal, 63 ezerről 71 ezerre, Szigetszentmiklósé 17 százalékkal, 35 ezerről 40 ezer fölé, Budakeszié 15 százalékkal, 13-ról 15 ezerre nőtt - írja a Vitézy Dávid.

A volt közlekedésért felelős államtitkár úgy látja, hogy "a külső kerületek elővárosi vasútfejlesztése, a hévek fejlesztése, az agglomerációs buszsávok fejlesztés nem lehetne időszerűbb".

Ezek után sorolja, hogy a kormány mi mindent függesztett fel, ami az ilyen jellegű közlekedésfejlesztést illeti.

  • a Déli Körvasút pesti része,
  • a tervezett új népligeti állomás az Üllői út fölött
  • új vágányok és vasúti hidak építése Ferencvárosban

Szerinte ezek nélkül az elővárosi vonatok, többek közt épp Érd felől ugyanúgy nem járhatnak sűrűbben, mint a tiltakozók által vitatott újbudai szakasz megépülte nélkül.

Nagyon rossz hír lenne, ha az uniós források felfüggesztésével és az újbudai pereskedéssel a pesti szakasz is a halasztható kategóriába kerülne

- fogalmaz.

Ezek után érvel az életminőség romlásával is, majd megállapítja: "akármennyire is nehéz a helyzet az uniós pénzek felfüggesztése vagy a fától az erdőt nem látó vasútellenes szervezkedések miatt, nem szabad feladni a központi régió 100 éves, mára végletesen elavult struktúrájú vasúti és hév-rendszerének fejlesztését.

Mert az egyetlen alternatíva, hogy belefulladunk".

Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bár az áprilisi és az augusztusi tárgyalások nem hoztak valódi áttörést, most ígéretesnek tűnnek a fejlemények. Ukrajna biztonsági garanciák mellett hajlandó lemondani a NATO-tagságról. Ezt Volodimir Zelenszkij ukrán elnök jelentette be, mielőtt vasárnap Berlinben tárgyalóasztalhoz ült az Egyesült Államok kormányzati delegációjával.

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A kormány oldalára társadalmi egyeztetésre feltöltött rendelettervezet egy zöldtöltés-igazolási rendszert vezetne be 2026-tól. Az elképzelés lehetővé tenné, hogy a nyilvános elektromosautó-töltőkön eladott villamos energiát, ha megújuló forrásból származott, akkor igazolások formájában elszámolják a közlekedési megújulóenergia-célok teljesítéseként. Az új rendelet egyik legfontosabb hatása az lehet, hogy versenyt teremt a különböző elszámolási megoldások között - ez pedig új optimalizációs lehetőséget jelentene a hazai üzemanyag-forgalmazó óriás, a Mol számára is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×