A FaceKOM már több mint hat éve szállít nagyvállalatoknak ügyféloldali digitalizációs folyamatokat, melynek előnye, hogy az ügyfelek bármilyen eszközről képesek – legyen az telefon, iPad – ügyintézést végezni.
Bodnár Zsigmond, a FaceKom ügyvezető igazgatója az InfoRádióban azt mondta, az állampolgárok egy nagy csoportja nem szereti ezeket az eszközöket erre az ügyintézésre használni, és inkább bemennek a fiókba. Nekik hozták létre a FaceKom "kapszulákat", vagyis a mintegy 4 négyzetméteres kis konténereket, ahova az ügyfelek 0-24-ben bemehetnek, de akár előre is foglalhatnak időpontot.
Bodnár Zsigmond kifejtette: az ügyfélkiszolgáló pont egy üvegajtóból áll, belső terei otthonosak, és
kényelmes helyet biztosít arra, hogy banki, közüzemi ügyeinket elintézzük.
Az ügyintézéshez egy óriási érintőképernyő is rendelkezésre áll, ahol pár gombnyomással elindíthatják az összes szerződő partner ügyét. Az érintőképernyőn kívül elhelyezett különböző hardverperifériák segítségével pedig akár olyan ügyeket is el lehet intézni, melyeket telefonon nem lehet. Ilyenek például az ujjlenyomat-leolvasáshoz, blokknyomtatáshoz, QR-kód leolvasásához kötött ügyintézések. A cél, hogy olyan kormányzati közigazgatási ügyeket tudjanak majd az állampolgárok elintézni, amiket eddig csak fizikai fiókban, vagy különböző kitelepüléseken tudtak elvégezni.
A tervek szerint kétféle modellben szállítják majd a pontokat: az első modellben a vállalatok vásárolhatnak ilyen kapszulákat. Ezekkel helyettesíthetik a saját fiókjaikat, tehát
ha bezárnak egy fiókot, akkor nem kell fizikai ügyintézés nélkül maradnia az ott élő embereknek.
Egyszerűen kihelyezik a saját kapszulájukat, és kvázi az ügyintézéseket el tudják intézni az állampolgárok, mint amiket a bezárt fiókban. Ebben a modellben a következő hetekben egy banki partnerük elindul, és több darabot elhelyez az ország különböző pontján. A cél, hogy olyan banki ügyeket végezzenek a kapszulákban, amit eddig csak készüléken, vagy fiókokban végezhettek.
A második modellben pedig mint FaceKom szeretnének több tucatot kihelyezni jövő év közepéig olyan forgalmas helyekre, ahol sok ember halad át nap mint nap. Ezeket a FaceKom Pontokat szeretnék a szolgáltatóknak értékesíteni. A szolgáltatók ugyanis egyszerűen megosztják ezt a pontot, hiszen az ügyfél a kapszulában választhatja ki, hogy milyen ügyintézést szeretne végezni. Miután a FaceKom jelenleg Magyarország majdnem összes nagyvállalatánál valamilyen formában jelen van – tehát a szoftvereik biztosítanak ügyféloldali digitalizációs folyamatot –
a partnereiknek is egyszerű ezekhez a szolgáltatásokhoz csatlakozni.
"Ezeket a kapszulákat úgy kezeljük, mint egy nagyobb iPhone-t, ami ki van helyezve a Deák térre. Csak be kell kapcsolnunk a Deák téri fiókot, és onnantól kezdve ténylegesen az állampolgár elintézi az akár postai, akár közmű, akár közigazgatási ügyeit" – zárta gondolatát Bodnár Zsigmond.