eur:
413.77
usd:
401.57
bux:
81178.25
2025. január 9. csütörtök Marcell
Parkoló autók Budapest belvárosában 2022. szeptember 5-én. Ettől a naptól többet kell fizetni a parkolásért Budapesten, a belső kerületekben hatszáz forintba kerül óránként, miután életbe lépett az új, négy zónatípusból álló egységes fővárosi parkolási rendszer.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Újabb parkolási zónák Budapesten, menekülnek az autósok, de a kerületek is

A legkülönbözőbb módokon reagálnak arra a főváros kerületei, hogy ingyenes helyeikre tömegesen csapnak le az agglomerációból érkező autósok azért, mert a város közepén már nincs olyan lehetőség parkolni, mint korábban. Volna értelmük a P+R parkolóknak, de ilyenek most nem épülnek.

A Covid és ezzel együtt az ingyenes budapesti parkolás távozásával a fővárosban megkezdődött a parkolási rendszer teljes átalakítása. Először is a helyzet tisztult azzal, hogy az eddigi fizetős területeket négy kategóriára osztották, kitolódott a fizetőköteles idő este, illetve emelkedett az ár.

Ezzel párhuzamosan viszont egyre nagyobb a fizetőssé vált parkolási zóna a fővárosban, így az ingyenes zónákra egyre nagyobb autóterhelés jut, idegen autók jelennek meg sűrűn lakott területek utcáin - írja a Telex. Erre a jelenségre reagálnak még gyorsabb zónabővítéssel a kerületek, hirtelen azonban ez nem lehetséges.

A főváros véleménye a helyzetben egyértelmű: Budapestet fejleszteni kell, hogy ne csupán a parkolási rendszer átalakítása szorítsa ki az autókat, hanem P+R parkolókat telepítsenek kötött pályás végállomásokra, csomópontokra, ahonnan kényelmesen és gyorsan be lehet "tömegközlekedni" a városba. A beruházási stop bevezetésével azonban ilyen parkolók sem épülnek most, és a portálhoz eljutott, Lázár János építésügyi miniszter által véleményezett projektlistán is egy nagy "nem" áll ezek mellett.

A belső kerületek első lépései voltak:

  • VIII.: a helyi lakosoknak is fizetniük kell egy bizonyos összeget
  • V., VI., VII., XIII.: a helyek 30 százalékán csak helyi lakosok állhatnak (a IX. kerület is ebbe az irányba megy).

A VIII. kerület arról számolt be, hogy területén egyértelműen kevesebb a parkoló autó, főként a Palotanegyedben. A fizetős rendszertől évente 250-300 millió forintos bevételre számít a kerület.

Az eddig "ingyenes" kerületek a hozzájuk gyűlő autókra reagálva a fizetőssé tételen gondolkodnak.

Vannak hibrid kerületek, ilyen Zugló és Újbuda:

  • XIV.: 600 hely tehető fizetőssé, a kerületiek ingyenessége megmaradna. Májustól már a Fogarasi út–Nagy Lajos király útja–Bánki Donát utca–Padlizsán utca–Kerepesi út által határolt területen is pénzt kérnek a parkolásért.
  • XI.: egyre több a fizetős terület, előbb a belső részek váltak azzá, majd a tömegközlekedési csomópontok környékei. A kizárólagos lakossági parkoláson is gondolkodnak, valamint felmerült, hogy a nem ott lakóknak megtiltsák a parkolást bizonyos idősávban.

Bécsben és Milánóban kizárólagos lakossági parkolással rendezték a kérdést.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.10. péntek, 18:00
Kőrösi Csaba
a Kék Bolygó Alapítvány stratégiai igazgatója
Heves összecsapások Kurszkban, elindult a Biden-adminisztráció utolsó fegyverszállítmánya - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Heves összecsapások Kurszkban, elindult a Biden-adminisztráció utolsó fegyverszállítmánya - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Továbbra is heves harcok zajlanak az oroszországi kurszk-régióban, ahol az ukrán csapatok vasárnap indítottak újabb offenzívát. Kijev állítása szerint egy komolyabb orosz ellentámadást is vissza tudtak verni. Ezzel párhuzamosan tisztázódtak az utolsó, Joe Biden amerikai elnök által összeállított amerikai fegyverszállítmány részletei is. Biden január 20-án hagyja el a Fehér Házat, a szakértők egyelőre csak találgatják, hogy Donald Trump megválasztott elnök milyen lépéseket fog tenni. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×