Az elmúlt években a Velencei-tó környékén sor került egy nagyon jelentős beruházásra, ami a „Velencei-tavi partfal komplex fenntartható rehabilitációja” nevet viselte. A tópart – a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program keretében – 14 milliárd forint értékben megújult, az európai uniós programban azonban nem volt lehetőség számos olyan „apró részletre”, ami a helyben élőknek és az ide látogatóknak fontos – fogalmazott Tessely Zoltán.
Példaként említhetők a vitorlások és horgászok által használatos vendégmólók, amik átadása múlt év decemberében megtörtént – folytatta az országgyűlési képviselő. Szavai alapján a mólórendszer 506 millió forint igénybevételével, több mint ezer méter hosszban, modern technológiával került kialakításra, ami követi a tó vízszintjét.
Emlékeztetett, a hajóállomások felújítását célzó projekt első ütemét 2021-ben jelentették be, ami többek között parkolófejújítást, illemhelykialakítást és világításkorszerűsítést takart. A második ütem, amit a napokban írtak alá a kivitelezővel, a közforgalmú hajóállomások megújítását (276 millióból) és a hajóforgalomnak a biztonságosabbá tételét, az irányításának a modernizálását (66 millióból) foglalja magába – ismertette Tessely Zoltán.
Arra a manapság sokakat foglalkoztató kérdésre, miszerint lesz-e majd víz a hajók alatt, az országgyűlési képviselő azt válaszolta, hogy az elmúlt hetek csapadékos időjárásának köszönhetően a tó vízállása már 85 centi, ami viszont még mindig jóval elmarad a minimális üzemi szinttől (130 centiméter).
A vízügyi igazgató bejelentése szerint a Pátkai-víztározóból 6-700, uszkve 1000 köbméter víz kerülhet a Velencei-tóba, ami körülbelül 3 centinyi emelkedést jelent, de más területekről is szóba kerülhet a pótlás – tette hozzá a fideszes politikus, aki szerint amit meg lehet majd tenni, azt meg fogják tenni a strandidőszak megkezdése előtt.