eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Egy utas autójának forgalmi engedélye a metró Déli pályaudvari állomásán 2017. január 26-án. A budapesti főpolgármester a levegőszennyezettség miatt január 23-án reggel 6 órától rendelt el közlekedési korlátozást a város közigazgatási területén. Ennek értelmében tilos azzal a gépjárművel közlekedni, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0; 1; 2; 3; 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot. A forgalomkorlátozás - további hatósági intézkedésig - minden nap 6 órától 22 óráig tart. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium január 25-én délután négy órától - a forgalmi engedély felmutatása mellett - ingyenessé tette a tömegközlekedést azoknak az autósoknak, akik a szmogriadó idején nem használhatják járművüket a környezetvédelmi besorolás miatt.
Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

130 év után fontos változás jön az autók forgalmi engedélyénél

Az első változat óta már a hetedik generációnál tartunk, és jövőre már nem is kell vezetésnél magunkkal vinni.

Szinte napra pontosan 130 évvel ezelőtt, 1892. november 26-án vette kezdetét a magyar autózás története, jellemzően egy hivatalos engedély kiállításával, ami minden magyar forgalmi engedélyek ősének is tekinthető. Az első magyar autótulajdonos Hatschek Béla lát- és műszerész, az Első Magyar Műszemgyár igazgatója – írja visszapillantásában a vezess.hu.

Ez csak egy egyedi, írásbeli engedély volt, amelyben Budapest rendőrkapitánya hozzájárulását adta, hogy Hatschek Béla „Benz mozdonykocsiját” használhassa a városban.

  • 1910. május 1-jétől tették kötelezővé a gépjárművek üzemeltetéséhez a forgalmi engedély kiváltását.
  • 1922 és 1930 között adták ki a második generációs forgalmi engedélyeket, miután a háború után megmaradt üzemképes járműveket új rendszámmal és forgalmi engedéllyel látták el.
  • A következő változat 1930-ban érkezett, úÚjdonságot jelentett benne az ideiglenes, illetve a nemzetközi forgalmi engedély bevezetése, illetve a próbarendszám megjelenése is.
  • 1958-ban érkezett meg a negyedik variáció, az akkor bevezetett forgalmi engedély már szürke fedeles kis füzetformátumú okmány volt, és ebben az időszakban vezették be az egy alkalomra szóló forgalmi engedélyt is, amelynek birtokában rendszám és forgalmi engedély nélkül is lehetett közlekedni a járművel, az előre meghatározott útvonalon.
  • 1981 és 1999 között adták ki a két lapból álló, négyoldalas, ötödik generációs, zöld színű forgalmi engedélyt, amit már egy kis átlátszó tokban lehetett tartani. Az okmány egy személyi lapból – ezen álltak a gépjármű tulajdonosának adatai -, és egy törzslapból állt – ezen a gépjármű adatai szerepeltek.
  • 1992. május 1-től 2010-ig még egy papírnak kellett lennie a forgalmiban, a környezetvédelmi igazolólapnak, más néven zöldkártyának.
  • 1999 januárjától 2004 év végéig volt érvényben a hatodik generációs forgalmi, ami már szinte ugyanúgy nézett ki, mint a jelenleg is érvényes hetedik forgalmi engedély, amit Magyarország EU-s csatlakozásakor vezettek be.
  • 2023 januárjától pedig belföldön autózva már nem kell a vezetőnek magánál tartania a forgalmit, ettől függetlenül persze meg kell csináltatni, fizikailag léteznie kell az okmánynak.
Címlapról ajánljuk
Wladár Sándor a vb-esélyekről: Kós Hubert aranyvárományos, 10-15 döntősünk lehet az egyéni számokban

Wladár Sándor a vb-esélyekről: Kós Hubert aranyvárományos, 10-15 döntősünk lehet az egyéni számokban

Aranyérmet remél Kós Huberttől a budapesti rövid pályás úszó világbajnokságon Wladár Sándor, aki Szabó Szebasztiánt is a dobogóra várja. A magyar szövetség elnöke arról is beszélt az InfoRádióban, hogy a versenyek mellett a körítés is rendkívüli lesz a Duna Arénában. A sportvezető kitért arra is, hogy Milák Kristóf új edzője, Szabó Álmos megadhatja a kétszeres olimpiai bajnoknak mindazt, ami eddig hiányzott neki.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×