Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Újabb csörte Lázár János és Vitézy Dávid között

Folytatódott a közlekedési miniszter és a Podmaniczky Mozgalom vezetőjének a vitája a vasúti közlekedésben tervezett fejlesztések megvalósíthatóságáról.

Lázár János szerint nem lehet komolyan venni Vitézy Dávid állításait, mert a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője még semmit sem csinált meg abból, amit ígért vagy mondott. „Ezért nem szabad gyerekekre bízni komoly dolgot” – fogalmazott a közlekedési miniszter a Hír TV-ben.

„Az, hogy otthon valaki vasutat tologat, és látott már játékvasutat, az nem azt jelenti, hogy ért hozzá. Az, hogy a vasúti pályaudvar elé kiáll 20 darab busz, az döntésszervezés és anyagi áldozatvállalás kérdése. Márpedig a nyári hónapokban, amikor túlterhelt lesz a balatoni főszezonbeli közlekedés a vasúton, akkor ki fogjuk egészíteni a vasúti pályaudvarokról induló és a célállomásokra érkező autóbuszokkal. Ez döntés és pénzügyi kötelezettségvállalás kérdése. Ez a különbség, hogy ő beszél valamiről, amiről fogalma sincs, mi pedig szépen csendben megcsináljuk azt, amire vállalkozunk” – tette hozzá az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetője.

Vitézy Dávid továbbra is megvalósíthatatlannak tartja a klímás pótlóbuszokra vonatkozó miniszteri ígéretet. „Ha minden olyan nagy pályaudvar, ahol akár csak InterCity indul, kiállítanak 20 buszt, az több száz buszt jelent buszvezetővel készenlétben, egy olyan országban, ahol jelenleg – amikor leáll a vasúti közlekedés valahol –, órákig nem tudja a Volán megszervezni a pótlást, ami mindennapos dolog” – nyilatkozta a fővárosi képviselő, felidézve: múlt héten is volt olyan, hogy leállt a győri fővonal egy felsővezeték-szakadás miatt, és órákig nem indult el az autóbuszos pótlás.

„Most akkor komolyan azt gondoljuk, hogy amikor elromlik egy InterCity-ben a klíma, ami azért elég gyakran megtörténik (…) a nyári hónapokban, akkor majd hirtelen ott terem egy klímás pótlóbusz? Lehet ilyeneket mondani a tévében, nyilván jól hangzik, de ha engem megkérdeznek, én nem fogom tudni azt mondani, hogy ez egy reális terv” – tette hozzá Vitézy Dávid, aki szerint Lázár János mondhat mindenféle jelzőket, de az a helyzet, hogy már nem is csak arról szólnak az ígéretek, hogy fejlesztik a vasutat, hanem ha nem működik a klíma, késik a vonat, akkor milyen intézkedések lesznek.

„Miközben az emberek azért vesznek vonatjegyet, azért döntenek úgy, hogy autó helyett vonatra szállnak, mert azt szeretnék, hogy nyáron legyen klíma, hogyha ezt megígérték, és jöjjön a vonat nagyjából pontosan.” Szerinte nem azzal kéne foglalkozni csak, hogy a késő és klíma nélküli vonatokkal mit kezdenek, hanem azzal, hogy hogyan lesz legalább egy cseh vagy lengyel szinten – az osztrákot nem is említve – versenyképes a magyar vasút a következő évekre.

A személyére és a korábbi eredményeire vonatkozó bejegyzésekre Vitézy Dávid a Facebook-oldalán reagált. „Bármikor szívesen látom a miniszter urat, hogyha nem köti le a figyelmét a ménesbirtok vagy a kastélya fejlesztése, látogasson el velem a budai fonódó villamosra, a Széll Kálmán térre, utazzunk együtt egy CAF-villamoson, vagy Solaris-trolin, esetleg próbálja ki a budapesti utastájékoztatási rendszert, vagy épp nézzük meg a Nyugati felújított történeti csarnokát, ugyanis ezek valós eredmények. Persze örülnék, ha több minden valósult volna meg a terveinkből, de ki is állította le a HÉV fejlesztést? Ki is állította le a budapesti elővárosi vasúti projekteket? Ki is árusítja ki épp a budapesti pályaudvarokat 99 évre? Nem elegáns, amikor a gyújtogató kritizálja, hogy leégett a ház” – írta Vitézy Dávid.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 14:02
×
×
×
×