Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Sütő Gábor, az országos jégkármérséklő rendszer egyik talajgenerátorának üzemben tartója nézi működés közben a szerkezetet a Baranya megyei Garén 2018. május 7-én. Május elsejétől működik az országos jégkármérséklő rendszer, ami a termelőknek nem jelent többletkötelezettséget, mivel a gazdák befizetésein alapuló agrárkárenyhítési alapból finanszírozzák. A magyarországi jégkármérséklő rendszer Európában elsőként a teljes országot lefedő hálózattal rendelkezik, 986 talajgenerátor, köztük 222 automata berendezés működik majd.
Nyitókép: MTI/Sóki Tamás

Statisztikai adatokkal cáfolta a NAK, hogy a Jéger aszályt okozna

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Békés megyei igazgatósága reagált a vélekedésekre.

Statisztikai adatokkal is cáfolja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Békés megyei igazgatósága, hogy a jégkármérséklő rendszer, a Jéger működése aszályt okozna - közölte a szervezet hétfőn. Azt írták, Békés megyében augusztus 15-e és szeptember 12-e közt a jégkármérséklő rendszer talajgenerátorai 10 napig voltak bekapcsolva.

A megyében lévő 63 generátorból 57 működött, hatot korábban - a kezelők megfenyegetése miatt - leállítottak.

A generátorok működése alatt az elmúlt 30 napban Békés megyében a lehullott csapadékmennyiség meghaladta az országos átlagot.

Tehát a berendezések nem befolyásolják a csapadék kialakulását és mennyiségét, kizárólag annak halmazállapotára, a kialakuló jégszemek méretére vannak hatással - húzták alá, hozzátéve, hogy a megelőző, aszályos egy hónapban csupán hat napon voltak bekapcsolva a generátorok.

A jégszemek méretének mérséklésén túl a jégkármérséklő rendszer az időjárás egyéb paramétereit, a csapadék eloszlását, intenzitását, a felhők kialakulását, mozgását nem tudja befolyásolni - hangsúlyozták a közleményben.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×