Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

Majdnem másfélszer annyian utaznak így a Balatonra, mint tavaly

Az egy év alatti növekedés most 41 százalékosnak tűnik.

A balatoni főszezon első 37 napján 1 millió 124 ezren váltottak jegyet a balatoni vonatokra, volánbusz-járatokra, 41 százalékkal többen, mint az előző év azonos időszakában - közölte a MÁV-Volán csoport csütörtökön az MTI-vel.

Ebből 784 ezren a tó déli oldalán, 340 ezren pedig az északi oldalon utaztak. A legtöbben Siófokra, Keszthelyre, Zamárdiba, Balatonfüredre és Fonyódra vették az irányt.

Hozzátették, hogy a tapasztalatok szerint a megújult Balaton24 és Balaton72 napijegyek nemcsak a vonatokon, hanem több, a tó körül közlekedő Volánbusz-járaton is népszerűek lettek. Az utazást könnyíti az idei főszezonban a 34 balatoni állomáson, megállóhelyen kihelyezett jegyautomata.

Idén is forgalomba állította a MÁV-Start a nyári hétvégekre a Jégmadár expresszt, amely július 29-ig még Nagymarosról indul 7.40-kor a júniusi zápor okozta pályahelyreállítás miatt. A Dunakanyart a Balatonnal hétvégente összekötő Jégmadár Expressz mindkét irányban július 30-tól már ismét a teljes útvonalon, Szob és Fonyód között közlekedik.

A vonatra helyjegy váltása kötelező; a kettő, emeletes jármű együttes ülőhelykapacitása 1200, azonban a csomaggal utazók kényelme érdekében vonatonként 960 helyjegy váltható. A dupla KISS motorvonatból álló legutóbbi Jégmadár járatokon, a múlt héten 3443-an utaztak, ami 89 százalékos kihasználtságnak felel meg. Eddig a főszezonban 13 ezren használták ki az emeletes vonatokkal való utazás élményét.

Közölték, hogy nemcsak a Dunakanyar térségében élők vehetik igénybe a KISS motorvonatokat a Balatonra utazva. A Napfürdő expresszvonat a hétvégi napokon közlekedik Szolnok és Siófok között. A Vitorlás névre keresztelt expresszvonat Szolnok és Fonyód között az újszászi (120a) vonalon halad, a Panoráma expresszvonat pedig Nyíregyháza és Siófok között jár. Vasárnaponként az Esti Csók Fonyód és Kőbánya-Kispest között szállítja haza az utasokat a Balatonról. A korszerű és közkedvelt emeletes vonatok a főszezonban eddig már 26 ezer utast szállítottak beleszámítva a Jégmadár expressz utasforgalmát is.

Arra is kitértek, hogy a balatoni vonatokra az idei főszezon első hat hetében 36 ezernél is többen váltottak kerékpáros helyjegyet. Nagykapacitású kerékpárszállító kocsik a déli partra a Tópart InterCity járatokban, az északi partra pedig a Kék Hullám InterCity járatokban és a Vízipók InterRégiókban közlekednek. A kerékpárszállításról a vasúttársaság honlapján tájékozódhatnak az utasok.

Az idei nyári menetrend bevezetésével folytatódott a Balaton autóbuszos elérésének fejlesztése. Többek között Eger, Gyöngyös, Bátonyterenye, Pásztó, Kiskunmajsa, Dunaújváros, Pécs, Komló, Lenti, Zalaegerszeg, Szombathely, Körmend, Győr, Pápa, Ajka, Veszprém térségéből is bővül az utazási lehetőségek kínálata.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×