eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter felszólal napirend előtt az Országgyűlés plenáris ülésén 2022. május 9-én.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Módosítókkal megy neki a költségvetésnek az ellenzék

Módosító indítványok tucatjait nyújtja be az ellenzék a jövő évi költségvetésről szóló törvényjavaslathoz, mert úgy vélik, hogy a 2023-as büdzsé javarészt brutális megszorításokat tartalmaz. Ez utóbbit a kormányoldal visszautasította.

A DK-s Arató Gergely szerint a 2023-as költségvetés egy brutális Orbán-csomag, amely minden korábbinál több pénzt vesz ki a magyar emberek zsebéből és többet hagy a fideszes oligarcháknál. Az ellenzéki politikus frakciója egyebek mellett kezdeményezi, hogy a kormány jövőre 60 milliárd forintot fordítson a panelprogram folytatására.

A Jobbik a többi között a települések karbantartására és a méhészek támogatására költene többet - jelezte Bencze János.

A Momentum 250 milliárd forintot javasol a pedagógusok fizetésemelésére és 15 milliárdot az állami egyetemek bérfejlesztésére - közölte Szabó Szabolcs.

Az MSZP azzal javítana az önkormányzatok helyzetén, hogy a gépjárműadó-bevételt teljes egészében náluk hagyná - ismertette pártja egyik módosító indítványát Szabó Sándor.

A Mi Hazánk képviseletében Apáti István azt javasolta, hogy az extraprofitadót vessék ki a vakcinagyártókra is a kaszinókra is. A devizaadósok helyzetének javítása érdekében pedig a kilakoltatási és ingatlanárverési moratórium meghosszabbítását szorgalmazta.

A Párbeszéd a környezetvédelemre, az otthonok energiahatékonysági korszerűsítésének támogatására, a környezeti károk elhárítására, az állatvédelemre és a víziközmű-hálózat korszerűsítésére költene többet - mondta Szabó Rebeka. "Mi azt látjuk, hogy a jövő évi költségvetés nem szolgálja egyáltalán a családok védelmét, sőt nagyon aggasztónak találom, hogy ez egy kifejezetten megszorító költségvetés lesz. Ez a költségvetés az Orbán-kormány több ezer milliárdos megszorító csomagja – amit egyébként szerintem Bokros Lajos is megirigyelhetett volna –, és attól tartok, hogy ennek a hatásait a magyar családok is érezni fogják" - mondta felszólalásában.

A KDNP-s Nacsa Lőrinc úgy reagált a kritikákra, hogy az emberek mára elfelejthették a megszorítás szót, mert olyan csak a baloldali kormányok idején volt. Az ellenzéki képviselőkhöz fordulva közölte: "Másfél napja már sem hallunk önöktől, minthogy megszorításról beszélnek. De minek hívják önök azt a megszorítást, amit 2008-2009-ben csináltak, ha ezt megszorításnak merik nevezni ebben a költségvetési vitában".

A Pénzügyminisztérium államháztartásért felelős államtitkára szerint az ellenzék megszorítónak nevezi a költségvetést, de nem tud olyan konkrét intézkedést említeni, amely hátrányosan érintené a családokat. Banai Péter Benő azt a kifogást is visszautasította, amely szerint a kormány nem spórol magán, ugyanis éppen ezért fognak vissza állami beruházásokat, ami takarékossági intézkedés. Ha pedig az ellenzéknek valóban fontos az energiahatékonyság és a környezetvédelem, akkor támogassa a paksi projektet, jelentette ki az államtitkár.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×