Nem kizárólag a tarifaemelés mértéke a meghatározó, hanem bizonyos szolgáltatási és egyéb adminisztratív „terheteknek és problémáknak” az enyhítése, amit közösen kívánnak majd kezdeményezni a kormánynál. Emellett olyan ellenőrzéseket szorgalmaznának a jövőben, amelyek ténylegesen hatósági jogkörrel zárulnak, magyarán olyan intézkedéseket, amelyek kiszűrik az illegális személyszállítókat Budapestről – magyarázta Metál Zoltán.
Az érdekképviseleti vezető arra is emlékeztetett, hogy jelenleg van egy moratórium, a kormány 10 évről 12 évre engedélyezte az autók életkorát. Az elfogadás óta azonban olyan gazdasági folyamatok indultak el, amelyek miatt 20-25 százalékkal drágábbak már a használt és új autók, ráadásul az utóbbiakat másfél-két évre ígérik az autógyárak, tehát egy olyan pillanatban kellene most autót cserélni, amikor – Metál Zoltán megfogalmazása szerint – meg van kötve mindenki keze.
A budapesti taxipark még mindig a legfiatalabb, átlagos életkora hét év, ezért az javasolták, hogy az Euro 6-os motorral szerelteket lehessen tovább használni. A Városháza az érvelést elfogadta, április elején zárulhat le az utolsó egyeztetési fázis, és kerülhet a Fővárosi Közgyűlés elé a módosítási javaslat. Bár a pontos számot is akkor tudják bejelenteni, de várhatóan 23-24 százalék körüli drágulás várható a viteldíjban.