Újraindulhat a Széchenyi tér és a Clark Ádám tér tervezése, a József Attila utca megújulására pedig megvalósíthatósági tanulmány készülhet, miután a Fővárosi Önkormányzat biztosítja a tervezési munkákhoz szükséges forrást. A Budapesti Közlekedési Központ jelezte azt is, hogy a Széchenyi téri kivitelezés a szükséges engedélyek és pénzügyi források rendelkezésre állása esetén akár már jövőre elkezdődhet a pesti rakpartok megújításához kapcsolódóan. A Fővárosi Közgyűlés a február 23-i ülésén úgy határozott, hogy a pénzügyi nehézségek ellenére biztosítja a Széchenyi István tér és a Clark Ádám tér felújításának tervezéséhez szükséges forrásokat, ráadásul
nem kell teljesen elölről, új közbeszerzési eljárás kiírásával kezdeni a tervezést.
Februárban a közterületek felújításával kapcsolatban vita bontakozott ki a Fővárosi Önkormányzat és Budapest Fejlesztési Központ között. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes a fővárosi közgyűlés ülésén kifejtette az ügyben a Városháza álláspontját.
"Azt mondták, hogy átvesznek 60 milliárd forint értékben projekteket a fővárostól. Egyet sem vettek át azóta sem.
Elég volt a BFK t.ketlenkedéséből
ebben a dologban, hívjuk le ezt a tervezési szerződést, kezdjük el csinálni ezt a munkát, tíz hónap alatt létre lehet hozni a terveket."
Eközben Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója arról írt a közösségi oldalán, hogy Kiss Ambrus minden alapot nélkülözően a BFK-t hibáztatta a késedelem miatt méltatlan stílusban. Hozzátette: a beruházást a gyorsabb munkavégzés érdekében a kormány 2021 májusában átvállalta a fővárostól, azonban
az elmúlt egy évben a tervezés a főváros hibájából nem tudott elindulni,
mert a Városháza sem a Lánchíd, sem a rakpartok forgalmi rendjét illetően nem rendelkezik kiforrott állásponttal.
Karácsony Gergely főpolgármester a közgyűlésben beszélt a beruházás körülményeiről is.
"Két másik, nagyon fontos projekttel egy időben kellene ezt megvalósítani, ha már a Lánchíd beruházásával egyébként objektív okokból nem tudtuk teljes mértékben összehangolni ezeket, ez pedig a rakpart és az Akadémia felújítása. Itt az idő, hogy elindítsuk ezeket a folyamatokat. Nem mutogatunk másra, szeretnénk nem húzni az időt tovább."
A BKK közölte azt is, hogy a Széchenyi István tér átépítésével a jelenlegi, bonyolult, körforgalom jellegű közúti kialakítás egyszerűsödhet, így értékes területek szabadulnak fel, gyalogos sétányok jöhetnek létre a Szent István Bazilika és a Lánchíd között, a Magyar Tudományos Akadémia székháza előtt, illetve a Kossuth Lajos tér felé, továbbá javulnak a kerékpáros közlekedés feltételei is.
A budai oldalon a Clark Ádám tér szintén megújul, ennek köszönhetően a tér gyalog és kerékpárral közlekedve is körbejárhatóvá válhat. A terveket a közbeszerzési eljárás nyertes tervezője, a Főmterv és a Korzó Stúdió konzorciuma készítheti el 300 millió forintért.