Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Ütközésben megsérült metrószerelvények a 3-as vonal Kőbánya-Kispest kihúzó szakaszán 2022. január 22-én. Az ütközés éjjel történt utasok által nem használt területen. Utasok nem voltak a szerelvényen, személyi sérülés nem történt.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Metróbaleset: van, ami már nem kérdéses, van, ami annál inkább

A metróbalesetben megsérült szerelvények sérüléseinek felmérése folyamatban van – mondta a BKV vezérigazgatója. A cégvezető megerősítette, hogy a baleset személyi hiba miatt történt, és reményeik szerint a társaság biztosítása fedezheti a keletkezett károkat.

A januári metróbalesetben megsérült szerelvények javíthatóak, a kár több száz millió forintos lehet, de ennek pontos mértékére a részletes vizsgálatok adnak majd választ – közölte a BKV vezérigazgatója. Az érintett pályaszakaszt már helyreállították, biztosítandó a zavartalan metróközlekedést, a szerelvények javítására pedig a következő hónapokban kerül majd sor, de a Metrovagonmas-gyár már bejelentkezett, hogy az ehhez szükséges segítséget megadja – tette hozzá Bolla Tibor.

A vezérigazgató arra is kitért, hogy a sajtóban megjelent, milliárdos károkról szóló hírek túlzóak lehetnek, és ez alatt fog maradni.

A cégvezető megerősítette, hogy a baleset személyi hiba miatt történt. Mint mondta, hivatalosan még nem zárult le a vizsgálat, de a megtekintett felvételekből kiderült, hogy tilos jelzés ellenére indult el az egyik metrószerelvény, illetve, hogy a vonat mozgását felügyelő rendszer ki lett kapcsolva, amire nem kerülhetett volna sor, mert nem volt rá engedély.

„Ezek alapján igen, személyi hiba történt”

– fogalmazott.

Bolla Tibor végül arról is beszélt, hogy a társaságnak ugyan van biztosítása, de az nem minden helyzetre, káreseményre terjed ki, hiszen óriási vagyonértékről van szó, aminek a teljes körű biztosítása több milliárd forintba kerülne. De természetesen már tárgyalásban állnak a biztosítóval – mondta.

Nem ez az első eset

Január végén Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke az InfoRádiónak elmondta, hogy már korábban is történt hasonló metróbaleset szintén Kőbánya-Kispesten. „Régóta ismert, hogy ennek a biztonsági rendszere nem sikerült a legbiztonságosabbra, pedig épp az ilyen balesetek megakadályozására volna hivatott. Mégis, ez a helyszín évtizedek óta nem úgy működik, ahogy az elvárható lenne. A mostani súlyos baleset ennek már a második bizonyítéka.

Külön felháborító, hogy magát a kihúzó részt a metrófelújításkor teljesen újjáépítették, kivéve a biztonsági berendezést,

az maradt ugyanolyan" – fogalmazott a VEKE elnöke.

A rendőrség, a közlekedésbiztonsági szervezet és a BKV együtt vizsgálja az eset részletes körülményeit. A hatóságok korábban már jelezték, hogy vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetésének gyanúja miatt indult nyomozás ismeretlen tettes ellen.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Ukrajna várható pénzügyi igénye körülbelül 130 milliárd euró három év alatt, ebből az EU 24 tagországa egy közös hitellel 90 milliárdot állna – ennek mikéntjéről is beszélt a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense. Gálik Zoltán erős szereplőnek látja az ügyben az EU-t. Téma volt még a műsorban a Mercosur-megállapodás ügye, valamint az unió 2028–2034-es költségvetésének több vitatott újdonsága, a V3-ak érdekérvényesítési pozíciója is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig ezen fogalmakkal kapcsolatos folyamatok óriási hatással lehetnek az emberiségre. Egy olyan kritikus küszöböt képzeljünk el az éghajlati rendszerben, amelynek átlépése után egy nagyobb térségben hirtelen, visszafordíthatatlan és akár önmagát erősítő változások indulnak el: például megváltozik a monszun India térségében vagy leáll a Golf-áramlat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×