Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Ütközésben megsérült metrószerelvények a 3-as vonal Kőbánya-Kispest kihúzó szakaszán 2022. január 22-én. Az ütközés éjjel történt utasok által nem használt területen. Utasok nem voltak a szerelvényen, személyi sérülés nem történt.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Egymilliárd forintba is kerülhet a januári metróbaleset

A számlát a BKV állja, mert a balesetet emberi mulasztás okozta, és erre nem terjed ki a biztosítás.

A pontos összeg felmérése még nem kezdődött meg, mivel a rendőrségi vizsgálat idejére az esetben érintett szerelvényeket elzárták. Ezért jelenleg csak szakértői becslések születtek, de az biztosnak látszik, hogy a teljes kár meg fogja haladni az 500 millió forintot, viszont jó eséllyel nem lépi át az egymilliárdos küszöböt – írja a vg.hu.

A lap értesülései szerint a pillanatnyi állás alapján az sem zárható ki, hogy az összetört metrókocsik között lesz olyan, amely „gazdasági totálkáros”, ezért a javítás helyett olcsóbb egy újat beszereznie a BKV-nak. A balesetben megsérült mindkét szerelvényt kivonták a forgalomból, a közlekedésbe való visszatérésük ideje egyelőre bizonytalan.

A baleset helyszínén a pálya is súlyosan megrongálódott. Ennek javítása időközben javarészt megtörtént, de nem minden elemében. Így például a járművezetők által használt vasjárdák még hiányoznak, emiatt most fordítóbrigádok végzik a vonatok irányba állítását Kőbánya-Kispestnél.

A végső számla tehát még kérdéses, ám az egyértelműen eldőlt, hogy azt a BKV-nak kell állnia. A biztosító ugyanis nem fizet, mivel a baleset emberi mulasztásból következett be. Erre pedig nem terjed ki a fővárosi tömegközlekedési vállalat szerződése.

  • A végállomásnál lévő három vágány egyikén január 21-én éjjel egy metróvezető előzetes engedély kérése nélkül kikapcsolta az Automatikus Vonatirányítási Rendszert, és kézi vezérlésre váltott, ráadásul a tilos jelzés ellenére indult meg.
  • A mellette lévő vágányon az ottani szerelvény közben zöld lámpát kapott, és mert a két vágány néhány tíz méteren belül keresztezi egymást, a metróvonatok egymásba ütköztek.

A BKV a lap szerint az eset után több óvintézkedést is azonnal bevezetett, így például hangjelzés nélkül már nem hagyhatók el a kihúzóvágányok, illetve amelyik metróvezető engedély nélkül függeszti fel az AVR-t, azt azonnal elbocsátják. Az utasítás betartását maximálisan ellenőrzik, a feketedobozok adatait is lekérik.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 27. 05:00
×
×
×
×