eur:
404.48
usd:
355.6
bux:
92579.96
2025. április 30. szerda Katalin, Kitti
Az első tram-train szerelvény utastere a jármű bemutató sajtótájékoztatóján Szentesen, a MÁV Járműbiztosítási telephelyén 2021. január 20-án. A vasút-villamos ősztől alig több mint 30 perces, olcsó, környezetbarát közlekedési kapcsolatot teremt Hódmezővásárhely és Szeged központja között.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Elindult a tram-train Hódmezővásárhelyről

Lázár szerint ez történelmi nap az ország minden lakosa számára.

Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény hétfőn fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába.

A következő vasútvillamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze - hangsúlyozta a politikus.

Lázár János (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa szerint a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára.

A fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország legyen az egyik legjobb hely Közép-Európában, jó legyen vidéken élni - hangsúlyozta a politikus.

A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól - közölte a kormánybiztos.

A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki, ehhez várják az utasok véleményét. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók - mondta a képviselő.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.

A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Elemző: a szolgáltatószektor sem tudta megmenteni a gazdaságot az első negyedévben

Elemző: a szolgáltatószektor sem tudta megmenteni a gazdaságot az első negyedévben

Közzétette a KSH a 2025 első negyedéves GDP-re vonatkozó gyorsbecslését, ami szerint a várt minimális növekedéssel ellentétben ismét visszaesett a magyar gazdaság 0,2 százalékkal. Éves összehasonlításban a nyers adatok szerint stagnált, míg a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 0,4 százalékkal csökkent a gazdaság teljesítménye január-márciusban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.30. szerda, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Tényleg majdnem annyiba kerül egy felújítandó lakás, mint egy jó állapotú?

Tényleg majdnem annyiba kerül egy felújítandó lakás, mint egy jó állapotú?

A magyar lakáspiac fékezhetetlen áremelkedése nyomán több piaci anomália is kezd kialakulni, ezek egy része valóban létező tendencia, más részük viszont inkább a városi legenda kategóriája. Az egyik ilyen egyre többet emlegetett vélemény, hogy a már majdnem annyiért lehet felújítandó lakást venni, mint jó állapotút. Annak próbáltunk utánajárni az OTP Ingatlanpont szakértőinek segítségével, hogy mennyi a fenti állítás valóságalapja. A beszámolók szerint a különbség valóban szűkült valamelyest, de egyelőre az egész országban elmondható, hogy egy jó állapotú lakás még mindig drágább lehet, mint egy felújítandó, hiszen az utóbbi esetében számolni kell a felújítás költségeivel is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×