A Ferencvárosi pályaudvar Buda felé eső végéhez tervezett vasúti híd a déli körvasút fejlesztésének a nagyközönséget – látszólag – legkevésbé érintő része. Valójában persze nagyon is fontos ez a műtárgy a beruházás legfőbb céljának eléréséhez: hogy több személyszállító (elsősorban elővárosi) vonat közlekedhessen nyugat és kelet, Kelenföld és Ferencváros között, hogy pontosabban tarthassák a menetrendjüket, illetve az esetleges zavarok minél kisebb és minél kevesebb vonatot érintő késést okozzanak – fogalmaz Facebook-bejegyezésében Vitézy Dávid felidézve, hogy a déli körvasút fejlesztése a kormány döntése szerint a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közös beruházása, és hasonló jelentőségű vasúti projekt legalább száz éve nem volt Budapest területén.
A BFK vezérigazgatója kiemeli, ha a vonatok keresztezik egymás útját, az egyiknek meg kell várnia, amíg a másik elhalad. Ilyen szempontból a legnagyobb hátrányt a tehervonatok okozzák az elővárosi vonatok számára, hiszen ezek általában hosszabbak, és lényegesen nehezebben gyorsulnak a személyszállító vonatoknál. Ahogy a közúton, például az autópálya-csomópontokban az ilyen helyzetek vasúton is külön szintű keresztezéssel oldhatók meg, egy ilyen műtárgy igen jelentősen növeli az érintett szakaszok kapacitását. A ferencvárosi átemelés éppen ilyen megoldás, személyszállító vonatok „átemelésére” szolgál főképp tehervonatok fölött, így bizonyos vonatok egymás útjának keresztezése nélkül, egyszerre haladhatnak majd itt – teszi hozzá Vitézy Dávid.
A hídon egy vágány fut majd, áthaladva öt vágány fölött. Utóbbiak részben a 150-es, kelebiai vasútvonal, részben Ferencváros úgynevezett személypályaudvari részének magasabb sorszámú, peron nélküli, valójában tehervonatok által használt (kelet-nyugati fekvésű) vágányai, részben pedig az úgynevezett nyugati rendező (észak-déli irányú) vágányai felől érkeznek. Az átemelésen haladó vágány Buda felé Közvágóhíd állomásra, majd az Összekötő vasúti hídra fut, az ellenkező irányban pedig a szintén előkészítés alatt álló Népliget megállóhelyen keresztül részben Kőbánya–Kispest, illetve Ferihegy, részben az Élessarok (majd a külső körvasút, Pécel, Gyömrő) részben a Keleti pályaudvar felé. A hídon mindkét irányú vonatközlekedés lebonyolítására lesz lehetőség, így nem csak az egyik irányú vonatok használhatják ki a keresztezésmentes kapcsolat előnyeit.