Egyelőre óránként fog közlekedni, majd januártól csúcsidőben 20 percenként, nyártól pedig várhatóan 10 vagy 15 percenként – írja a szegeder.hu egy hivatalos dokumentum alapján. Eddig hat Stadler Citylinket szállított le a svájci cég a spanyolországi gyárból, de egyelőre csak kettő közlekedhet a vonalon, ezért jár majd eleinte ritkábban a vonat.
A tervek szerint 49 perc lesz a menetideje Szeged vasútállomás és Hódmezővásárhely vasútállomás között. A tervezetben az is szerepel, hogy a menetrend november 28-tól érvényes.
A szerelvényekkel az újonnan épület hódmezővásárhelyi szakasz 9 perc, a városközi rész 23 perc, míg a szegedi 1-es villamos vonalán 17 percet megy majd. (Hónapokon belül megszűnik az 1-es villamos, mivel a tram-train indulása után a két vonal felesleges párhuzam lenne egymás mellett, ezzel Szeged legrégebb óta létező közösségi közlekedési járata tűnik el.)