Amint arról az Infostart is beszámolt, a katonai gép annyira eltért a számára előírt 10-11 ezer méteres magasságtól, és valamiért 1000 méterre ereszkedett. Emiatt az osztrák hatóságok végül vadászgépekkel kísértették ki az ország területéről.
A 24.hu információi szerint a NATO Nehéz Légiszállító Ezredének egyik Boeing C-17 Globemaster teherszállító repülőgépe az incidens előtt a Magyar Honvédség pápai repülőteréről szállt fel reggel 9 óra után. A határt is az előírtnál alacsonyabb magasságban lépte át a katonai óriásgép, és radaroldalak adatai szerint kis magasságban a domborzatot követve, néhol egy-egy hegyet körberepülve haladt a gép nyugat felé.
Az osztrák Eurofightereket a Felső-Ausztria nyugati részén, a Salzkammergut régióban található Attersee fölött bemutatott manőverek után riasztották. Az 24.hu azt írta, az útvonalon követhető, hogy a C-17 ezután gyors ütemben 10 ezer méteres magasságba emelkedett, és az addigi csalinkázás helyett egyenes vonalban repült a magyar határ felé.
A gép déli 12 órakor tért vissza Pápa térségébe. Megközelítette ugyan a légi bázist, de nem szállt le azonnal. A C-17-es az osztrák incidens után még majd két órát a levegőben maradt, és a Dunántúl felett szintén kis magasságban, a Győr és Ajka közötti légtérben körözött.
Michael Bauer, az osztrák védelmi minisztérium szóvivője pénteken azt mondta, hogy bár az osztrák légteret évente akár ötvenszer is megsértik, de ilyen komoly eltérést sosem láttak még az előírt repülési magasságtól.