A tervek a még tavalyi év elején érkeztek a hivatalba, de nem egyeztek az új városvezetés elvárásaival, ezért a projekt áttervezése mellett döntöttek – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal közleményében. Ennek során szélesítik a járdát, növelik a forgalomcsillapított szakasz hosszát, kiveszik a szalagkorlátot az útpálya mellől és talajkapcsolatos fák ültetését tervezik. A meglévő út felújításával egyidőben összefüggő, 4–5 méter széles gyalogos sétányt alakítanak ki a forgalom 30 km/h-s csillapításával.
A beruházás célja egy egységes, emberközeli, rekreációs helyszínként szolgáló Duna-part kialakítása a pesti oldalon,
a Carl Lutz rakparton már kiépült sétány folytatásaként. A páratlan fekvésű pesti alsó rakpart ezen szakaszán, a közúti forgalom mérséklésének biztosításával olyan biztonságosan használható, esztétikus felületek kialakítása fog megtörténni, mely az élhetőbb Duna-part alapelv megvalósítását segíti – ígéri a Városháza.
A gyalogos sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszának kialakításához fog illeszkedni, gránit kockakő burkolattal és 35 db talajkapcsolatos fával. Annak érdekében, hogy a sétánynak helyet tudjanak biztosítani, a Markó utcai lehajtó támfala is átépítésre kerül a műemlékvédelmi előírások figyelembevételével. A sétány a Margit híd környezetében jellemzően 5–6 méter széles lesz, a lépcsős partfal északi végpontjánál egy kiszélesedő térrésszel és oda vezető új gyalogos-átkelőhellyel; Markó utcai rámpa környezetében nagyjából 4 méterre szűkül. A Margit hídtól délre fasort alakítanak ki a sétány középvonalában.
Az Id. Antall József rakparton, a Kossuth Lajos tér és Jászai Mari tér közötti szakaszon a közúti funkció 2x1 forgalmi sávon megmarad, illetve gyorsabb, könnyebb gyalogos lejutási lehetőség épül a felső rakpartról a Duna-partra, közelebb hozva a folyót a budapestiekhez. Az érintett szakaszon a gyalogátkelőhelyek megfelelő világítást kapnak, kiépül a csapadékvíz elvezető csatornarendszer, a gázvezetéket kiváltják a Nemzeti Közművek által végzendő gazvezeték rekonstrukcióval összhangban.
„Budapest egyedülálló adottságokkal rendelkező város, ám ezt sok szempontból nem tudjuk kellőképpen kihasználni. A Duna-part talán a legjobb példa erre: bár a folyó meghatározza a város képét, a partjáról világörökségi panorámában gyönyörködhetünk, a legtöbben ezt leginkább csak akkor tesszük, amikor épp az autóban ülve, dugóban araszolunk valamelyik rakparton.
Semmi nem indokolja, hogy ez így kell, hogy legyen: számos európai városhoz hasonlóan
Budapesten is megvalósítható egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni vagy biciklizni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpart”
– zárul a Főpolgármesteri Hivatal kommünikéje.