Az információáramlást segítő digitális eszközöknek a koronavírus-járvány után is fontos szerepük lehet az oktatásban – mondta az InfoRádiónak a Telenor HiperSuli programjának szakmai vezetője.
A tantermen kívüli oktatás egyik legnagyobb nehézsége a teljesítményértékelés, amely a megváltozott körülmények miatt jelentősen átalakult – vélekedett Koren Balázs.
"Így
a hagyományos feleltetés, dolgozatíratás teljesen át kell, hogy alakuljon.
A váltás gyors a pedagógusok és a diákok számára is, hogy most akkor melyik verzióra és mivel készüljön."
Koren Balázs szerint az érettségire való felkészülésre is alkalmas a digitális oktatás, a konzultációk hatékonyan működnek, a problémát a jelenlegi bizonytalanság és a nehézkes előre tervezés jelenti.
"Hogy most akkor online formában lesz-e az érettségi, be kell-e menni megírni, mikor fog ez megtörténni, hogyan lesz osztályzat, inkább ezek a kérdések okozzák a lelki nehézséget, a terhet."
A szakmai vezető arról is beszélt, hogy a digitális munkarend egyik pozitív hatása az önállóságra nevelés.
"Tulajdonképpen ez a típusú
önálló tanulás az érettségire való felkészülésben és a felsőoktatásban került eddig elő leghamarabb,
most pedig már - ha csak a márciust nézzük - már az alsó tagozatosoknál is előkerült. Ez a diákok nehézsége volt. A pedagógusok oldaláról egy egészen más felkészülést jelent az, amikor az órákat tantermen kívül kell tartani, de az is egy másik kihívás, hogy a diákok egy része a tanteremben van, másik része online kapcsolódik be."
Úgy véli, a most kialakuló online készségek mindenkinél meg fognak maradni, ami haszon.
A Telenor HiperSuli programjának szakmai vezetője szerint a digitális jegyzetek segítségével a diákok a jövőben is könnyebben elsajátíthatják a tananyagot.