A fővárosi kormányhivatal megítélése szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) továbbra sem hajtott végre érdemi járatsűrítést.
A kormányhivatal pénteki közleményében emlékeztetett: a kormány döntése értelmében a koronavírus-járvány elleni védekezés részeként, a fertőzés közösségi terjedésének fékezéséért a BKK-nak november 5-ig kellett volna megküldenie a járatsűrítési tervét. Hozzátették: a BKK a kormányhivatal többszöri felszólítása után, negyedik alkalommal sem nyújtott be elfogadható beadványt a járatsűrítésre, a tervben ugyanis olyan információk szerepelnek, amelyeket a BKK szakmailag nem támasztott alá.
A kormányhivatal szerint a BKK által közölt adatokból látszik, hogy vonalainak mindössze kilenc százalékán történt járatsűrítés, és azok mértéke is rendkívül alacsony. Továbbá az is kiderült a harmadik felszólításra megküldött részletes adatokból, hogy
a délelőtti és a délutáni csúcsban végrehajtott járatsűrítések jelentős része nem a legnagyobb kihasználtságú vonalakon valósult meg,
csupán a kevésbé zsúfolt járatokat érinti - fűzték hozzá.
"A kormányhivatal ismét felszólította a BKK-t, hogy szakmailag támassza alá intézkedéseit, és értékelhető járatsűrítési tervet nyújtson be" - áll a közleményben.
Az ügyben a kormányhivatal és a BKK hetek óta vitában áll. A kormányhivatal folyamatosan követeli, hogy a fővárosi közlekedési cég sűrítsen - újra és újra figyelmeztetve -, a BKK azonban rendre kijelenti, egyszerűen nincs több jármű, sofőr, kapacitás, november közepe óta "csúcsra jár" a cég, kibővítette csúcsidejét reggel 9 óráig (a délutáni 15 és 19 óra között tart), a BKK pedig még a kormányhivatali számokkal is vitában áll: a kormányhivatal szerint 24, a BKK szerint 28 vonalon történt meg a szükséges járatsűrítés.
A kormányhivatal még azt is el szeretné érni, hogy a BKK "nyújtson be értékelésre alkalmas szakmai tervet".