Azt írták, hogy a kormány járatsűrítésről szóló döntése értelmében a tömegközlekedési szolgáltatást végző társaságoknak november 5-éig kellett járatsűrítési tervüket a kormányhivataloknak megküldeni.
A BKK járatsűrítésre vonatkozó beadványával kapcsolatban a fővárosi kormányhivatal már kétszer kért hiánypótlást, de a BKK-nak harmadik alkalommal sem sikerült értékelésre alkalmas szakmai tervet benyújtani.
A BKK harmadik beadványából is az látszik, hogy a főváros nem hajtotta végre a kormány járatsűrítésre vonatkozó döntését
- közölték.
A BKK 300 vonalának mindössze 9 százalékán döntött még szeptemberben - állítása szerint - járatsűrítésről, ráadásul ezeken a vonalakon is csupán 3 százalékkal a reggeli és 2 százalékkal a délutáni csúcs idején. Vonalai 91 százalékáról semmilyen részletes információt nem adott - tették hozzá.
Mindeközben az M3 metró vonalán úgy indítottak el autóbuszos pótlást, hogy a kivitelezővel nem tudnak megegyezni, és egy esetleges új közbeszerzés kiírása esetén több hónapig feleslegesen vonnak el száz buszt a járatsűrítéstől.
A kormányhivatal ezért ismét felszólította a BKK-t, hogy nyújtson be értékelésre alkalmas szakmai tervet - derül ki a közleményből.
A BKK múlt héten azt közölte a kormányhivatal megállapításaira reagálva, hogy két lépcsőben hajtott végre járatsűrítést. Akkor emlékeztettek arra, a kormányhivatal kérése alapján már november közepe óta a létező legnagyobb kapacitással járnak a BKK járatai a reggeli és a délutáni elnyújtott, 15–19 óra közötti csúcsidőben is.