eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Az M0 autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-híd próbaterhelés előtt 2013. június 4-én. Amennyiben a próbaterhelés során mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Valami már megint nem stimmel a déli M0-s hídon

Ismét gondok vannak az 1990-ben épült Hárosi Duna-híddal, amelyen vasárnapig korlátozást vezettek be, mert eltört a híd egyik eleme - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára. A híd rekonstrukciós munkáját az osztrák Strabag vezette Konzorcium végezte el, és 2018 áprilisában láttak neki.

November 2-től előreláthatóan a hét végéig forgalomterelést kellett bevezetni egy újabb hídelem törése miatt: a bal pályahidat az M1 felé ismételten le kellett zárni az autósok biztonsága érdekében. A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pályahídon a halászteleki csomópont felhajtásának lezárásával.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szerint a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd építésénél az osztrák Strabag vezette konzorcium nem az elvárt alapossággal dolgozott. Schanda Tamás, a tárca stratégiai államtitkára kiemelte, a beépített sarukat alulméretezték, ezért kettő el is tört.

"Elfogadhatatlan, hogy a magyar embereknek kell megszenvedniük egy külföldi cég felületességét. A Strabaggal kötött,

a híd rekonstrukciós munkáiról szóló szerződésnek minden pontját be fogjuk tartatni,

minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fogunk kérni, a lehető legszigorúbban fogunk eljárni."

Schanda Tamás kiemelte: a saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoringrendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy ilyen elem. Múlt szerdán egy másik saru is eltört, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős intézkedésekre lett szükség.

Hangsúlyozta: a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd Zrt. felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.

A Hárosi Duna-hídon végzett munkák az elmúlt években sok nehézséget okoztak az arra közlekedőknek, hiszen az átkelőt 2018-tól két éven át felújították, májusban megnyitották, de nyáron egy hónapig megint nem lehetett használni, mert fel kellett mérni a híd állapotát - közölte akkor a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.

Kiss Boglárka, a társaság szóvivője az InfoRádiónak augusztus végén azt mondta, sikeres volt az M0-s Hárosi Duna-hídjának kiegészítő próbaterhelése.

"Biztonsági mérésekre volt szükség,

ahol a BME hídtanszéke megvizsgálta a hidat teherautókkal, tesztelte, mennyire biztonságos, ha ráengedjük a forgalmat. Ez a próbaterhelés azt mutatta, hogy a 8-as számú támaszt meg kell erősíteni, ezt a kivitelezők augusztus végéig el is végezték, az adatok alapján pedig egy független szakértő azt állapította meg, hogy a vizsgált híd szerkezete és a saru teherbírása megfelelő, és biztonságosan képes fogadni a forgalomból adódó terheket."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×