eur:
392.13
usd:
362.29
bux:
72068.08
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Forgalmi dugó Budapesten, a Hungária körúton 2017. november 27-én. A kínai miniszterelnök látogatása és a Kína-Kelet-Közép-Európa (KKE) csúcstalálkozó miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be a fővárosban.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Újabb bírálatot kapott a főváros általános sebességkorlátozási javaslata

Nem feltétlenül alkalmazható és nem helyes az indítvány Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint.

Vitézy Dávid a Kossuth rádióban beszélt arról, hogy meglepődtek a javaslaton, hiszen azt nem mutatták be a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának - a budapesti városvezetés és a kormány közötti párbeszéd legfontosabb színterének - ülésén.

Hozzátette, az egy nagyon helyes cél, bár nem újdonság, hogy a sebességet csökkentve tegyék biztonságosabbá Budapestet; a legtöbb lakóövezetben már most is csak 30 kilométer/órával lehet közlekedni, és egyéb korlátozásokat is bevezettek. Szerinte ugyanakkor a kerületeket bevonva, utcáról utcára kell dönteni a kérdésben, nem "fűnyíróelv" szerint, egységesen bevezetni a korlátozást.

"Azt a célt kell kitűzni, hogy Budapesten kevesebben haljanak meg az utakon, mert e téren nagyon rosszul állunk az európai fővárosokkal való összehasonlításban" - hangsúlyozta Vitézy Dávid, hozzátéve, hogy bizonyos utakon a 70-ről 50 kilométer/órára való visszalépés túlzás lenne.

A vezérigazgató szerint hiba volt az is, hogy a városvezetés nem magyarázta el az embereknek, hogy miről szól a javaslat és nem folytatott le semmilyen egyeztetést a kérdésben.

Mint azt az Infostart is megírta, a fővárosi önkormányzat javaslata értelmében 2021-től bevezetnék a 70 kilométer/órás sebességhatárok megszüntetését a budapesti gyorsforgalmi és autópálya-bevezető utakon, az összes többi fővárosi közúton és utcán pedig egységesen 30 kilométer/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. Az előterjesztést várhatóan szerdán fogadja el Karácsony Gergely főpolgármester.

A javaslat máris több bírálatot kapott, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér szerint például nem lesz kevesebb a halálos kimenetelű baleset a fővárosban attól, hogy csökkentik a sebességhatárokat. A BKV szerint lelassulhat a tömegközlekedés, a Fidesz-KDNP fővárosi frakciója pedig egyebek között a hatástanulmányokat, szakértői állásfoglalásokat hiányolja.

Címlapról ajánljuk
Így indult Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin megbeszélése – videó

Így indult Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin megbeszélése – videó

Vlagyimir Putyin orosz elnök a Kremlben fogadta Orbán Viktort, ahol sajtónyilvánosan váltottak egymással néhány szót.

Deutsch Tamás: erős EP-frakciónk lesz, amely azonnal komoly súllyal bír majd a döntéshozatalban

A Fidesz európai parlamenti képviselője reálisnak tartja, hogy a formálódó Patrióták Európáért pártszövetség a frakcióalapítás feltételeként előírt országszám dupláját, illetve a létszám négyszeresét is teljesítheti. Deutsch Tamás arról is beszélt az InfoRádióban, hogy a frakció a jövő hét elején alakulhat meg, és szerinte az Európai Parlament harmadik vagy negyedik legnagyobb ereje lehet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Nagy meglepetést okoztak a fizetések Magyarországon - Mégis mi történik?

Nagy meglepetést okoztak a fizetések Magyarországon - Mégis mi történik?

Minden várakozást felülmúlnak az idei magyar béradatok. A vállalatoknál és az állami szerveknél is magas a bérdinamika, ami azt mutatja, hogy az inflációs válság és a munkaerőhiány miatt mindenkinek újra kellett gondolnia a korábbi bérterveket. Az áprilisi béradatok megérkezése után érdemes áttekinteni a folyamatokat, mert mostanára már azok is emeltek, akik rendszeresen tavasszal rendezik a béreket. Miért okozott ilyen nagy meglepetést a bérdinamika? Milyen bérfolyamatok várhatóak? Mely szektorokban a leggyorsabb az emelkedés?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×