Infostart.hu
eur:
393.91
usd:
338.2
bux:
106542.74
2025. augusztus 20. szerda István
Nyitókép: Forrás: Pexels.com

Szakértő: az elektromos rollerek szabályozása égetőbb lenne

Az InfoRádiónak nyilatkozó közlekedési szakjogász szerint a korlátozásoknak mindig a forgalmi és baleseti adatokra kell épülniük, az általános, egységesen kiterjesztett szabályozás problémás lehet.

Bár megoszlanak a vélemények arról, hogy az elsőbbségi szabályok megsértése, vagy a sebesség túllépése a legfontosabb baleseti tényező a közlekedésben, hiszen előbbi esetében számtalan előírás létezik, de ha egy KRESZ-szabályszegést emelünk ki, akkor vitathatatlan, hogy az a sebességtúllépés – mondta az InfoRádiónak Borbély Zoltán közlekedési szakjogász, aki abszolút híve annak, hogy a sebességhatárokat be kell tartatni.

Borbély Zoltán szerint az is tény, hogy vannak olyan sebességkorlátozó táblák, amelyeket felül kellene vizsgálni, de ezek esetében a legfontosabb, hogy az a baleseti statisztika függvényében történjen. Magyarán,

ki kell mutatni azt: a sebesség túllépése az adott szakaszokon balesetek okozója tudott lenni.

Ugyanis a 30 és az 50, vagy a 40 és az 50 km/óra közötti korlátozás és a balesetek közötti ok okozati összefüggés, álláspontja szerint, nem minden esetben kimutatható. Tehát az általános sebességhatárcsökkentés igencsak átgondolásra szorulhat, még ha a célok helyesek is.

Az sem mellékes, tette hozzá, hogy kisebb sebesség esetén, kisebb váltófokozaton

a környezetszennyezés is nagyobb.

A sebességkorlátozás nyomán ráadásul több időt tartózkodhatnak a gépjárművezetők a városban, holott esetleg pont az lenne a cél, hogy minél kisebb legyen a forgalom. Hogy biztonságosabbak legyenek a zebrák, a kerékpárutak, mindenképpen helyeselendő, de például a gyalogosok közlekedése az úttesten a KRESZ szerint nagyon korlátozott, emlékeztetett Borbély Zoltán. Így a rájuk tekintettel történő szabályozás még a külvárosban is megfontolandó, hiszen a gyalogosátkelők megközelítési sebessége nem feltétlenül 30 km/óra, hiszen a főszabály, hogy meg kell állni, megadva az elsőbbséget, magyarázta.

A közlekedési szakjogász szerint ezeknél

égetőbb dolog lenne az elektromos rollerek szabályozása,

ugyanis ezek nem tekintendőek járműnek, így az úttesten, a mai szabályok szerint, nem is közlekedhetnének szabályozás hiányában. Az elektromos rollerek pillanatnyilag gurulós sporteszközként, vagy a gyalogosok sorsát osztják a KRESZ szerint – jegyezte meg a szakember, amit szerinte sűrgősen szabályozni kellene, mielőtt még nem kerülne sor súlyosabb, tragikus kimenetelű balesetre.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Donald Trump tisztázott pár kulcskérdést Ukrajna jövőjéről

Elérhető-e a Krím visszaszerzése és a NATO-tagság? Mely országok küldenének katonákat Ukrajnába? Ezekről is beszélt az elnök a Fehér Házban az ukrán elnökkel és európai vezetőkkel tartott csúcstalálkozóját értékelve.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.21. csütörtök, 18:00
Molitorisz Dániel
ortopéd traumatológus
Rekordok dőlnek a magyar tőzsdén, 25 éves csúcson a Magyar Telekom

Rekordok dőlnek a magyar tőzsdén, 25 éves csúcson a Magyar Telekom

Trump, Zelenszkij és az európai vezetők találkozója került tegnap a reflektorfénybe, és az esemény az előzetes várakozásokhoz képest meglepően jó hangulatban, illetve eredményesen zajlott. Tűzszünet nincs, biztonsági garanciák is csak elméletben vannak, de úgy néz ki, megkezdődött a munka azért, hogy asztalhoz ültessék az orosz és ukrán elnököket. A piacok is úgy tűnik, hogy pozitívan reagálnak a háború lezárásának irányába tett lépésekre, hiszen az európai tőzsdéken emelkedés látható, és magyar piacon is kifejezetten jó volt a hangulat: a BUX és az OTP történelmi csúcsot döntött, a Magyar Telekom árfolyama pedig 25 éve nem látott szintre került. Az amerikai piacot ezzel szemben általános gyengeség jellemezte egészen a zárásig.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×