Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Az új emeletes FLIRT villamos motorvonat a jármű próbaútján a Rákospakota-Újpest vasútállomáson 2019. november 29-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Február helyett csak márciusban ülhetünk fel az emeletes motorvonatra

Március 15-én először a Cegléd-Szolnok vonalon utazhatnak az utasok először az új járművel, áprilisban pedig már a váci elővárosi forgalomban is találkozhatnak a KISS-szel.

Az év végéig tizenkilenc, nagy kapacitású elektromos szerelvény érkezik az elővárosi vonalakra, 2022 végéig pedig mind a negyven KISS forgalomba áll - írta a Magyar Nemzet. A lap birtokába került információk szerint változik a Stadler által gyártott tizenegy KISS-motorvonat szállítási ütemezése. A korábbi februári határidő helyett március 15-én utasforgalmi próbaüzemben indul el az első emeletes vonat. A próbaüzem kétlépcsős, először utasok nélkül kell a kocsiknak az előírt hibamentes futást teljesíteni, a típustesztek jelenleg is folyamatban vannak. A Stadler késői szállítása miatt márciusban, áprilisban és májusban havonta egy, júniusban további hét, végül augusztusban áll forgalomba a tizenegyedik motorvonat. Az első KISS motorvonat Budapest-Nyugati-Cegléd-Szolnok (100a), a második a Budapest-Nyugati-Vác-Szob (70 sz.) vasútvonalon fog közlekedni.

A lap úgy tudja, hogy

az emeletes motorvonatokat gyártó Stadler alvállalkozóinál jelentkező munkaerőhiány jelentősen lassította a munkafolyamatokat.

A gyártást az is nehezítette, hogy tavaly májusban Németországban az esőzések áradást okoztak, és a Stadler ajtóbeszállítójának kasseli gyára víz alá került.

A második ütemben készülő nyolc vonat az eredeti ütemezésnek megfelelően 2020 végéig, a szeptemberben megrendelt huszonegy vonat pedig 2022 végéig megérkezik.

A Stadler hatszáz ülőhelyet biztosító kétszintes motorvonatain korszerű utastájékoztató rendszer, tágas utastér, wifi, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók, valamint korszerű kamerarendszer lesz. Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható vécé lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve tizenkét kerékpár vagy öt babakocsi szállítására alkalmasak.

Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

A hollywoodi blockbusterek és a tömegeket szórakoztató videojátékok korában elkerülhetetlen, hogy bizonyos fegyverek az indokoltnál jóval nagyobb médiafigyelmet kapjanak pusztán azért, mert ezekben a médiumokban jól néznek ki. Előző cikkünkben összeszedtünk néhányat a legismertebb klisékből, de annyi ilyen eszköz van, hogy akár egy kisebb könyvet is írhatnánk róluk. Bár ezt azért nem vállaljuk be, néhányat még összegyűjtöttünk a filmek és játékok által piedesztálra helyezett fegyverek közül, amiket a valóságban vagy ritkán használnak, vagy teljesen máshogy, mint ahogy mi gondolnánk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×