Infostart.hu
eur:
381.75
usd:
327.95
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A nagy kapacitású, emeletes motorvonat készülő kocsiszekrénye a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Megveszi a kormány a 40 darab emeletes vonatot, és várja az uniós pénzt

A Magyar Közlönyben megjelentek alapján a VEKE azt írja, más járművet uniós pénzből ezek után aligha vehet majd a magyar állam 2027-ig.

A VEKE tömegközlekedési egyesület Facebook-oldalán szerda délelőtt jelent meg a hír a Magyar Közlönyre hivatkozva, hogy a kormány 106 milliárd forintos ráfordítással mind a 40 darab emeletes motorvonat beszerzéséről döntött, tehát az opcióként még rendelhető 21 darab hat részes motorvonat is érkezik.

A pénzügyi forrás biztosítása átmeneti, ugyanis szakaszolt projekt keretében a következő, 2021 és 2027 közötti EU-s pénzügyi ciklus kohéziós alapjának terhére szeretnék a vonatokat megvásárolni; az eddig lehívott 11+8 darabot döntően a mostani ciklus kohéziós alapja finanszírozta.

Ez egyben azt is jelenti, hogy 2027-ig biztosan nem lehet más járművet kohéziós alapból vásárolni, tekintettel arra, hogy a keretet 93 milliárd forintban limitálja az EU. Azaz bár elvileg vásárolhatóak lennének HÉV-kocsik, villamosok, trolik, kohéziós forrás már nem lesz rá, a finanszírozást biztosan máshogyan kell majd megoldani.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×