Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Összeroncsolódott személygépkocsik Dunaharaszti belterületén, a Jedlik Ányos úton, ahol tisztázatlan körülmények között összeütközött a két autó 2019. október 6-án. A balesetben egy férfi a helyszínen életét vesztette.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Felelősséghárítás nélkül: a baleseteket nem a rendőrség okozza

Október 16-áig 396-an veszették életüket a közutakon, az őszi hónapokban ugrásszerűen nőtt a halálos balesetek száma.

Októberben négyen haltak meg Magyarországon úgy, hogy egy vasúti átjáróba a tilos jelzés ellenére hajtottak be, illetve szintén négy olyan halálos baleset történt, amelyben mezőgazdasági gép ütközött autóval vagy motorral. Gyakoriak a bulibalesetek, az előzésből, sávváltásból adódó balesetek és a gyalogosgázolások is. A rendőrség vörös kódot adott ki, hogy figyelmeztesse a közlekedőket. Balogh János országos rendőrfőkapitány a gyorshajtás okozta tragédiákra is felhívta a figyelmet az InfoRádióban.

Az úgynevezett vörös kód a rendőrség által használt terminus technicus, azért használják, hogy még inkább felhívják a közlekedők figyelmet – fogalmazott Balogh János országos rendőrfőkapitány az InfoRádióban. Elmondása szerint

Magyarország útjain nagyon rossz tendencia alakult ki az elmúlt hetekben, szinte minden napra jut egy haláleset, valamikor több is,

és azok a nagyon jó és biztató eredmények, amelyek az év első felére, sőt, még a nyári időszakra is jellemzőek voltak, azok az utóbbi időszakban veszni látszanak – tette hozzá.

Természetesen a rendőrség a maga eszközeivel próbál ellene tenni – hangsúlyozta a rendőrfőkapitány, aki szerint azonban "mindenféle felelősséghárítási szándék nélkül,

a közlekedés biztonságáért a legtöbbet mégiscsak az abban résztvevők tehetnek.

Vagyis a baleseteket nem a rendőri ellenőrzések hiánya okozza, hanem a szabályok be nem tartása és a közlekedők felelőtlensége" – fogalmazott.

A balesetek megelőzését szolgálják a rendőrség különféle ellenőrzései, így a sebességmérés is – folytatta Balogh János országos rendőrfőkapitány –, és bár

sokan vitatják, mégis komoly és bizonyítható összefüggés van a sebességnövekedés és a baleseti kockázatnövekedés között

– tette hozzá. Továbbá minden fórumon igyekeznek meggyőzni minden érintettet, hogy egymásra, de akár önmagára is vigyázzon, mert a rendőrség szándéka, egyben jelmondata, hogy mindenki hazaérjen, aki útnak indult.

Az ellenőrzések folyamatosak, az ORFK munkatársa azonban nem gondolja, hogy ezeket kampányjelleggel, minden áron alkalmaznia kellene a hatóságnak. Ami biztosan állítható – jegyezte meg végezetül –, hogy bárki, az ország teljes területén, ma is számíthat közlekedésrendészeti ellenőrzésre a rendőrség részéről, ahogy az automatikus, elsősorban sebességmérésre alkalmas rendszereik is teszik a dolgukat, függetlenül attól, hogy a környéken éppen van-e vagy nincs egyenruhás.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×