eur:
411.4
usd:
393.3
bux:
0
2024. november 25. hétfő Katalin
A nagy kapacitású, emeletes motorvonat készülő kocsiszekrénye a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

A Balatont is megcélozzák az emeletes vonatokkal

A MÁV tervei szerint már a jövő év elején forgalomba állhat a három új emeletes motorvonat – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Homolya Róbert, a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója.

Homolya Róbert elnök-vezérigazgató megerősítette, hogy a már megrendelt 19 KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) vonat mellé

újabb 21-et venne a vasúttársaság,

a 2021-ben induló új európai uniós fejlesztési ciklus forrásainak terhére. "Ehhez bizonyos pénzügyi és jogi feltételeket kellett módosítanunk, jelzem amúgy, hogy a gyártónak a kárára, nem fizetünk előleget, ezeket sikerült letárgyalnunk" – fogalmazott, hozzátéve, hogy a szerződés módosítását a közbeszerzéssel foglalkozó hatóság is jóváhagyta, amely természetesen kormányzati döntéstől függően tud majd hatályossá válni.

A nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyes, emeletes vonatok egy 7-10 személykocsiból álló szerelvényt tudnak kiváltani,

nem kell hozzájuk vezérlőkocsi, vagy mozdony, és mivel motorvonatokról van szó, mindkét irányban képesek közlekedni, ismertette az elnök-vezérigazgató. Az érkező 19 darab KISS vonat tehát 11 400 plusz ülőhelykapacitást jelent a MÁV-Start kínálatában. A hatályos szerződésen felül, amennyiben mind a 40 mozdonyt le tudják rendelni, azzal már 24 ezer ülőhely tud megjelenni 2023-ra.

Homolya Róbert reményei szerint jövőre már a Balatonon is lehet majd ilyen típusú vonatokkal találkozni szezonálisan, azt azonban elismerte, hogy az emeletes vonatok miatt a Déli pályaudvar alagútját át kellene építeni. "Ezt tudtuk, amikor megrendeltük ezt a szerelvényt, illetve ezt a típust, tehát erre felkészült a MÁV és a MÁV-Start ebben folytatott egyeztetéseket. Nagyon sok helyen csak 5 milliméter hiányzik (…)

Az alagút átalakítása kevesebbe kerül, mint egy darab ilyen szerelvény"

– jegyezte meg.

Miután a Déli pályaudvart kizárólag az említett alagúton keresztül lehet megközelíteni, annak átépítése a pályaudvar teljes kizárásával történhetne meg, és több hónapot venne igénybe, fogalmazott Homolya Róbert, aki úgy gondolja, a következő egy évben döntés születhet ennek a fejlesztésnek a megvalósulásáról, a kérdés persze az, hogy milyen kormányzati tervek vannak a Déli pályaudvar átalakításáról. A Balaton felé induló forgalmat egyébként a Keleti pályaudvarról is le tud bonyolítani a MÁV, jegyezte meg a MÁV elnök-vezérigazgatója.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a bérmegállapodásról: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a bérmegállapodásról: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

A magyar startupok sikerét és az innovatív ötletek kibontakozását számos tényező akadályozhatja Magyarországon. Ide tartozik a szabályozási környezet, a befektetők alacsony kockázatvállalási hajlandósága, vagy a pénzügyi eszközök szűkössége. A Nemzeti Innovációs Ügynökség ezeknek a gátaknak a lebontásán dolgozik, aminek az eredménye nem csak egy kiterjedtebb magyar startup ökoszisztéma lehet, de az is hogy a magyar ötletek „láthatóvá válnak” a nemzetközi porondon. Erről kérdeztük Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkárt, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×