eur:
402.89
usd:
348.66
bux:
96289.84
2025. június 17. kedd Alida, Laura
A nagy kapacitású, emeletes motorvonat készülő kocsiszekrénye a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

A Balatont is megcélozzák az emeletes vonatokkal

A MÁV tervei szerint már a jövő év elején forgalomba állhat a három új emeletes motorvonat – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Homolya Róbert, a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója.

Homolya Róbert elnök-vezérigazgató megerősítette, hogy a már megrendelt 19 KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) vonat mellé

újabb 21-et venne a vasúttársaság,

a 2021-ben induló új európai uniós fejlesztési ciklus forrásainak terhére. "Ehhez bizonyos pénzügyi és jogi feltételeket kellett módosítanunk, jelzem amúgy, hogy a gyártónak a kárára, nem fizetünk előleget, ezeket sikerült letárgyalnunk" – fogalmazott, hozzátéve, hogy a szerződés módosítását a közbeszerzéssel foglalkozó hatóság is jóváhagyta, amely természetesen kormányzati döntéstől függően tud majd hatályossá válni.

A nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyes, emeletes vonatok egy 7-10 személykocsiból álló szerelvényt tudnak kiváltani,

nem kell hozzájuk vezérlőkocsi, vagy mozdony, és mivel motorvonatokról van szó, mindkét irányban képesek közlekedni, ismertette az elnök-vezérigazgató. Az érkező 19 darab KISS vonat tehát 11 400 plusz ülőhelykapacitást jelent a MÁV-Start kínálatában. A hatályos szerződésen felül, amennyiben mind a 40 mozdonyt le tudják rendelni, azzal már 24 ezer ülőhely tud megjelenni 2023-ra.

Homolya Róbert reményei szerint jövőre már a Balatonon is lehet majd ilyen típusú vonatokkal találkozni szezonálisan, azt azonban elismerte, hogy az emeletes vonatok miatt a Déli pályaudvar alagútját át kellene építeni. "Ezt tudtuk, amikor megrendeltük ezt a szerelvényt, illetve ezt a típust, tehát erre felkészült a MÁV és a MÁV-Start ebben folytatott egyeztetéseket. Nagyon sok helyen csak 5 milliméter hiányzik (…)

Az alagút átalakítása kevesebbe kerül, mint egy darab ilyen szerelvény"

– jegyezte meg.

Miután a Déli pályaudvart kizárólag az említett alagúton keresztül lehet megközelíteni, annak átépítése a pályaudvar teljes kizárásával történhetne meg, és több hónapot venne igénybe, fogalmazott Homolya Róbert, aki úgy gondolja, a következő egy évben döntés születhet ennek a fejlesztésnek a megvalósulásáról, a kérdés persze az, hogy milyen kormányzati tervek vannak a Déli pályaudvar átalakításáról. A Balaton felé induló forgalmat egyébként a Keleti pályaudvarról is le tud bonyolítani a MÁV, jegyezte meg a MÁV elnök-vezérigazgatója.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Csicsmann László: ellentétes az USA érdekeivel, hogy katonai úton rezsimváltást érjen el Iránban

Az Egyesült Államoknak nem érdeke belesodródni az Izrael és Irán között kialakult fegyveres konfliktusba, Donald Trump inkább Amerika gazdasági érdekeit tartja szem előtt – mondta az InfoRádióban a Közel-Kelet-szakértő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.17. kedd, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
Donald Trump szavai miatt aggódnak a befektetők, lefordulás a tőzsdéken

Donald Trump szavai miatt aggódnak a befektetők, lefordulás a tőzsdéken

Felpattantak a tőzsdék tegnap, miután a sajtóinformációk jelentek meg arról, hogy Irán hajlandó lenne a deeszkalációra. Később azonban ismét negatívba fordult a hangulat, miután Donald Trump a konfliktus további eszkalációját jelezte azzal, hogy sürgette Teherán evakuációját. Az ázsiai tőzsdék estek a mai kereskedésben, és az európai tőzsdéken is látványos lefordulás látszik a tegnapi emelkedés után. Az USA-ból kiskereskedelem, ipari termelés és export, import árak érkeznek. Általában ezek közepes fontosságú adatok, azonban nagy kérdés, hogy a kereskedelmi háború okozta fennakadások milyen károkat okoznak az amerikai gazdaságban, így most a szokásosnál nagyobb figyelem irányulhat rájuk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×