Infostart.hu
eur:
398.06
usd:
342.17
bux:
101289.08
2025. július 28. hétfő Szabolcs
Tanszereket vásárol gyerekeivel egy nő a szeptember eleji iskolakezdésre készülve egy belvárosi papír-írószer szaküzletben Budapesten 2018. augusztus 27-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Nagy anyagi megpróbáltatás előtt állnak a családok

A karácsony után a július és szeptember közötti időszak a második legnagyobb vásárlási szezon, az iskolakezdés miatt ilyenkor mélyen zsebükbe kell nyúlniuk a szülőknek - derül ki a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég felméréséből.

A Deloitte közleményében ismerteti: a GKI Digital felmérése szerint egy alsós gyerek iskolakezdési kiadásai 2018-ban 48 ezer forintot, egy felsősé 61 ezer forintot tettek ki. A közép- és felsőoktatási intézménybe járók szüleinek többet kellett erre fordítaniuk: 68 ezer, illetve 84 ezer forintot.

Az Egyesült Államokban átlagosan 519 dollárt, megközelítően 150 ezer forintot költenek a háztartások az iskolakezdéshez kapcsolódóan.

A háztartások jelentős része világszerte nyár végén szerzi be az iskolába járó gyermekeknek a ruházati cikkeket, irodaszereket, műszaki cikkeket, sőt akár bútorokat is.

Az Egyesült Államokban egyre korábban kezdődnek a vásárlási kedvet meghozó akciók, sokan már júliusban túlesnek a nagybevásárláson, az iskolakezdési vásárlások mintegy 90 százaléka pedig még augusztus előtt lezajlik.

Magyarországon lényegesen később kezdődik a vásárlás

A GKI Digital tavalyi felmérése alapján a válaszadók mindössze 27 százaléka vásárol az iskolakezdéshez szükséges cikkeket augusztus első két hetében, 38 százalék augusztus utolsó két hetét választja, míg a vásárlók harmada vagy előrehozza a vásárlást, vagy inkább szeptemberre hagyja, tudatosan megvárva az iskola által támasztott követelményeket.

Mind az amerikai, mind a magyar felmérésből az derül ki, hogy az online vásárlások száma növekvő tendenciát mutat az iskolakezdési szezonban is.

A GKI Digital felmérése alapján tavaly minden ötödik szülő már műszaki cikket is vásárolt az iskolakezdéshez, melyek tekintetében az online vásárlás aránya kimagasló volt.

Az amerikai Deloitte felmérése szerint a vásárlók egyre inkább a webshopok irányába mozdulnak. Magyarországon még mindig nem számottevő az online vásárlások aránya, az összes vásárlás tizedét sem éri el, azonban a műszaki cikkek tekintetében a nagy átlag duplája is lehet. A felmérések szerint az iskolaszerek döntő többségét nem a webshopokból szerzik be a szülők.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Jön a 40. Magyar Nagydíj: az F1 vezérigazgatója szerint mindenkinek úgy kellene építkeznie, mint a magyaroknak

Jön a 40. Magyar Nagydíj: az F1 vezérigazgatója szerint mindenkinek úgy kellene építkeznie, mint a magyaroknak

Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató a felvezető sajtótájékoztatón közölte: a felújításokat követően Silverstone után a Hungaroringé lett a második legnagyobb boxkapacitás a Forma–1-ben. A vasárnapi futam előtt különleges szurkolói programok, játékok lesznek, a pilótákat pedig az olimpiai bajnok magyar férfi párbajtőrcsapat tagjai oktatják majd a sportág rejtelmeire. A dobogósoknak járó trófeákat idén is a Herendi Porcelánmanufaktúra készítette, a festésen tulipán, szegfű és gránátalma is található, a szín pedig kevert és több festék titkos receptúrájából állt össze.

Amerikai–európai vámegyezség: a német ipar szerint ennek még súlyos ára lesz

Washington és Brüsszel vámháborúja egy időre legalábbis csillapodott Donald Trump és Ursula von der Leyen hétvégi skóciai megállapodása nyomán. Az egyezséget már a hét közepén sejteni lehetett, mint ahogy azt is, hogy az Egyesült Államok "csak úgy", aligha hátrál meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.28. hétfő, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×