A Világgazdaságnak nyilatkozott a Sole – Mizo Zrt. vezérigazgatója, aki szerint a rövid minőségmegőrzési termékeknél visszaesést tapasztaltak, az áfacsökkentés hatásaként viszont az UHT és az ESL-tejek fogyasztása növekedett, ami jótékonyan hat a teljes magyar tejszektorra. Korábban ugyanis az áfát elkerülő UHT majdnem kizárólag külföldről származott, és jelentős nehézségeket okozott a magyar tejipari szereplőknek.
Most abban reménykednek, hogy a sikeres tejes akció után a sajtok áfája is csökkenhet.
A cégvezető úgy látja, a folyadéktej-fogyasztás csökkenhet, míg a joghurt, a kefír, a tejföl vagy a vaj értékesítése növekszik, mivel ezen termékek egészségre gyakorolt hatásáról pozitív kép alakult ki a társadalomban. A vaj kedvező megítélése mozgatta a sokéves átlag fölé a termék árát, és az is segített a szakember szerint, hogy megjelentek a kenhetőbb vajak.