Az ÉletMentő nevű applikációban a felhasználó különböző egészségügyi adatokat adhat meg, amelyeket az alkalmazás továbbít az Országos Mentőszolgálatnak, abban az esetben, ha az illető az applikáción keresztül segítséget hív – mondta Győrfi Pál, a mentők kommunikációs és PR-vezetője.
Tehát a segélykérő gomb megnyomásával nemcsak hangkapcsolatot indíthatunk a mentőkkel, hanem közben elküldi az előre feltöltött fontosabb egészségügyi adatokat (vércsoport, cukorbetegség, életkor, gyógyszerérzékenység) a diszpécserközpontnak. Emellett pontos helymeghatározást tesz lehetővé a helyadatok továbbításával, és a mentők azt is látni fogják például, hogy milyen töltöttségű a segélykérő mobiltelefonja.
Az alkalmazás olyan egyértelmű ikonokat tartalmaz, amelyek segítenek a diszpécsernek megérteni a problémát például abban az esetben, ha a mentést kérő nem tud beszélni.
A tervek szerint látható lesz rajta a bajba jutotthoz legközelebb eső sürgősségi ellátóhely, patika és gyermek sürgősségi osztály is.
Az alkalmazást már Szlovákiában, Csehországban és Ausztriában is használják – tette hozzá Győrfi Pál. Csehországban például 800 ezren használják, és már 30 ezer sikeres mentőakciót bonyolítottak le a segítségével. Filip Malenak, az applikáció fejlesztője elmondta, Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban eddig egymillióan töltötték le az életmentő applikációt.
Budai J. Gergő, az applikációt kifejlesztő Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy a digitalizáció adta lehetőségeket igyekeznek a közjó szolgálatába állítani. Szavaiból kiderült az is, hogy az applikációval Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban is lehet segítséget hívni.
Az ÉletMentő nevű appot Magyarországon Android és iOS rendszeren is el lehet majd érni, és minden mobilhálózaton működik.