eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A világ legnagyobb utasszállító gépe áll a betonon, Budapesten. Az Airbus A380-ast a német Lufthansa hozta a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Két példa a ferihegyi zajterhelés csökkentésére

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében lévő kerületek azt szeretnék elérni, hogy éjjel csak havária helyzetben szállhassanak fel és le a gépek a ferihegyi kifutópályákon – erősítette meg a XVIII. kerületi polgármester. Az ügyben Tarlós István főpolgármester is tett lépéseket. A Budapest Airport jelezte: üdvözöl minden olyan javaslatot, amely hozzásegít a repülőtér és a környéken lakók harmonikus együttéléséhez.

A 2018. augusztus 16-i eljárás felülvizsgálatát szeretnék kikényszeríteni Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől – mondta Ughy Attila, a XVIII. kerület polgármestere. Fontos lenne a környéken élők élethelyzetét visszaállítani, közelíteni az eredetihez, „nem lehetséges az, hogy ezt a zajterhelést elviseljék” – tette hozzá.

Ezen kívül még az éjszakai repülés tilalmával kapcsolatban szeretne „mindenféleképpen előre lépni”. Mint mondta: szükség van a változtatásra ahhoz, hogy a kerületi családi házak kertjeit és teraszait életvitelszerűen használhassák a lakók. Éjfél és reggel 5 óra között semmilyen repülést – kivéve a havária helyzetet – nem lehetne végrehajtani a város felett.

„Azt gondolom, hogy senki nem örülne annak, hogyha éjszaka ötször kiabálnának bele a fülébe és azután alhatna vissza”

– fogalmazott a polgármester.

„A Budapest Airport üdvözöl minden olyan javaslatot, amely hozzásegít a repülőtér és a környéken lakók harmonikus együttéléséhez. A Budapest Airport és a HungaroControl hosszú évek óta arra törekszik, hogy – a repülés biztonságának követelményeit figyelembe véve - csökkentse a főváros lakóinak a repülési zajból eredő terhelését. Szakértőink rendelkezésre állnak minden ésszerű javaslat megvitatására és megvalósítására” - közölte az InfoRádió érdeklődésére Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

Nemzetközi példák

Hosszú távon csak törvényi szabályozással lehet csökkenteni az éjszakai repülés miatti zajszennyezést a ferihegyi repülőtéren - mondta az InfoRádiónak az AIRportal.hu légiközlekedési szakportál főszerkesztő-helyettese.

Körtvélyes Tivadar két példát említett. Varsóban este 11 és reggel 5 között egyáltalán nincs repülés, nincs életben kvóta. Prágában a budapestihez hasonló szabályozás van érvényben, de plusz pénzt kérnek azokért a fel- és leszállásokért, amelyeket éjszaka, illetve a nagyobb zajkibocsátással működő repülőgépekkel teljesítenek. Ez itthon is megoldást jelentene a kezdetekben – tette hozzá.

A régióban egyedül Budapesten van nagyobb forgalom éjfél és reggel 6 óra között, és ezt a Wizz Air használja ki leginkább – mondta a szakíró.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×