eur:
411.06
usd:
395.16
bux:
79341.72
2024. november 22. péntek Cecília
Oklevél egy végzős hallgató kezében a Kecskeméti Főiskola diplomaátadó ünnepi szenátusi ülésén 2016. február 27-én. Az eseményen az a tizenhét hallgató is átvette oklevelét, akik elsőként végeztek duális képzésben Magyarországon.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Csaknem százezer diploma ragad bent a nyelvvizsga hiánya miatt

91 ezer ember a nyelvvizsga hiánya miatt nem vette át a diplomáját - derül ki az Oktatási Hivatal adataiból. Gulyás Tibor, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának elnöke az InfoRádiónak elmondta: a szervezetük a kormánnyal együttműködve dolgozik a problémán.

Júniusig elejéig összesen 91 595 olyan képzést tartott nyilván a Felsőoktatási Információs Rendszer, amely esetében a hallgató sikeres záróvizsgát tett, de oklevelét nyelvvizsga hiányában még nem kapta meg - derül ki az Oktatási Hivatal adataiból.

Még mindig rendkívül sokan vannak, akik nem tudják átvenni a diplomájukat a nyelvvizsga hiánya miatt, éppen ezért a HÖOK is komolyan foglalkozik ezzel a kérdéssel - mondta az InfoRádiónak Gulyás Tibor, a HÖOK elnöke.

"A Jövőkép programunk, amely a felsőoktatási hallgatók stratégiája és programja, kifejezetten kitér erre, számos javaslatot fogalmaztunk meg a kérdés rendezése érdekében" - mondta Gulyás Tibor. Az elnök szerint a felsőoktatásnak támogatnia kell a hallgatókat abban, hogy fel tudjanak készülni a nyelvvizsgára, ezért azt javasolják, hogy ezeken a területeken történjen beavatkozás.

Diplomamentő program hasznossága

A HÖOK elnöke elmondta, a diplomamentő program eredményes, rendkívül sok embernek segített. Számokban mérve:

6363 főnek segített megszerezni a diplomáját.

Gulyás Tibor szerint fontos lenne megvizsgálni, hogy a felkészítő intézmények milyen hatékonysággal működtek, hogy az új diplomamentő program, amely 1300 embernek tud segtíséget nyújtani, még eredményesebb legyen - mondta a HÖOK elnöke.

Kormányzati együttműködés

"Nagyon komolyan és kiemelten foglalkozik a kormányzat ezzel a területtel. A középiskolások számára előírt kötelező nyelvvizsga úgyében elindult egy felmérés. Ez alapján vizsgálják majd a bevezethetőségét, illetve azt, hogy milyen beavatkozásokra van szükség a közoktatásban.

A felkészítésben kulcsfontosságú, hogy a középiskolában megfelelő alapot kapjanak a diákok"

- hangsúlyozta Gulyás Tibor. Hozzátette, hogy ez nem fogja megoldani teljesen a felsőoktatás helyzetét, hiszen van, ahol több nyelvvizsgára van szükség a diplomához.

"Ezek olyan ügyek, amelyeket mindenképp meg kell oldani ahhoz, hogy a felsőoktatási intézmények kezelni tudják az általános és a szaknyelvi felkészítést is. Mi ezt tapasztaljuk, és ezt is közvetítjük a kormányzat felé" - mondta Gulyás Tibor.

A témában az InfoRádió megkereste az Oktatási Hivatalt is, de nem kívántak nyilatkozni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

A szektor egésze szempontjából kedvezően változik 2025-ben a biztosítók extraprofitadójának (hivatalos nevén pótadójának) a szabályozása: bár a kulcsok módosításával egyes biztosítók jól, mások rosszabbul járhatnak, ha képes lesz a szektor 150-200 milliárd forinttal növelni állampapír-állományát, akkor ennek 30%-ával, vagyis mintegy 50-60 milliárd forinttal csökkentheti extraprofitadóját. A továbbra is élő másik különadóval, a biztosítási adóval együtt 213 milliárd forintot remél a kormány jövőre a szektortól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×