Egy németországi bírósági döntés értelmében ki lehet tiltani az Euro 6-osnál régebbi, korszerűtlenebb, dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból. Végh Bálint a PwC Magyarország autópiaci szakértője az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta, Németországban is sok autót érinthet az intézkedés, de ez a városoktól is függ majd.
„Maximum 2,3-3 éves autókról beszélhetünk, amelyek már megfelelnek a szabványnak”
– tájékoztatott. A városokon is múlik, hogy milyen szigorítással élnek, Stuttgart például csupán az Euro 4-es szintet követeli meg 2018 végétől– emelte ki a szakértő.
Boros Árpád, a KPMG autóiparért felelős vezetője arról beszélt, hogy miért pont a dízel üzemű autókat tiltanák ki a városokból. „A dízelautók lehet, hogy menő autóknak számítottak, de mindenképpen a kormolós, nagy füstös autókat tartottuk dízelnek” – fogalmazott a szakértő, aki hozzátette, hogy a 2000-es évek elejétől mindenki más, tisztább technológiáról beszélt. Majd a dízelbotrány bebizonyította, hogy még sincs szó jelentős tisztulásról.
Boros Árpád szerint a világ autógyártása továbbra is jelentős tényező a globális gazdaságban.
„A magyar autóipar több mint 8000 milliárd forintot állított elő”
– hangsúlyozta. A világ autógyártása pedig közelíti a 100 millió darabszámot.
A KPMG autóiparért felelős vezetője hangsúlyozta, hogy lehetnek olyan márkák, amelyek a következő években visszaszorulnak. Az önvezető járműveknek nagy szerepe lesz az autópiac üzleti modelljének átalakulásában - mondta Boros Árpád.