Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nemsokára minden fővárosi álma teljesülhet

Nemsokára minden fővárosi álma teljesülhet

A főpolgármester szerin jövőre szinte teljesen megújulhat a BKV busz-, troli- és metróállománya.

A most 50 éves BKV szolgáltatásait naponta több mint egymillió ember veszi igénybe – mondta a főpolgármester a közlekedési társaság fél évszázados fennállása alkalmából tartott budapesti rendezvényen.

Tarlós István az eseményen a BKV járműparkjának megújításáról azt mondta,

  • 2010 és 2017 között 1010 buszt cseréltek le, 2019 végéig ez a szám 1200-1300-ra nőhet, így a társaság teljes buszparkja megújulhat.
  • Az elmúlt hét évben 51 trolibuszt cseréltek le, 2019 végéig újabb 62 új trolibusz érkezik, így a trolibuszállomány is teljesen kicserélődhet.
  • Hét év alatt 84 villamost cseréltek le, és a következő másfél-két évben további 26 új villamos érkezik. Ennek köszönhetően a BKV villamosparkjának egyharmada újul meg 2019-ig – tette hozzá főpolgármester.
  • Összesen 170 metrókocsit cseréltek le, 2019-ig teljes mértékben megújul a BKV metróparkja, a kisföldalatti 23 járművének kivételével.

A főpolgármester szerint

a BKV vezetése és teljes állománya szakmai szempontból megállja a helyét az európai és nemzetközi porondon.

Állandó küzdelem a rongálók ellen

A Magyar Idők arról számolt be, hogy a MÁV-HÉV Zrt. folyamatosan küzd a HÉV-szerelvények megrongálása ellen. A lap kiemeli, hogy tavaly több mint száz esetben firkálták, graffitizték és hússzor rongálták meg a HÉV-szerelvényeket tavaly.

A kocsik mellett az állomásokat és a megállóhelyekben is gyakran kár keletkezik: sokszor betörik a perontükröket, szétrugdossák a padokat, valamint festékkel csúfítják el az állomásépületeket is.

A károk helyreállítása több mint hétszázmillió forintjába került a MÁV–HÉV Zrt.-nek.

A HÉV-kocsikat külső felületét csak vegyszerrel lehet megtisztítani, emiatt a jármű fényezése is sérül, ezért az is javításra szorul. A fóliázott felületű kocsik esetében ez gyorsabb és egyszerűbb, ezért a MÁV–HÉV Zrt. lefóliázza a járművek külső és belső felületét.

A közlekedési vállalat mindent elkövet a rongálások visszaszorítása érdekében: együttműködik a HÉV-vonalak mentén fekvő önkormányzatokkal, kamerarendszerek kiépítését, üzemeltetését tervezik közösen.

A közlekedési társaság jelenleg a kocsik belső terének színvilágát szeretné korszerűbbé tenni, ezért kialakított egy prototípust, amelyben kicserélték az üléshuzatokat és átfestették az elválasztóparavánokat, valamint a kapaszkodókat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×