eur:
411.29
usd:
393.9
bux:
79578.71
2024. november 22. péntek Cecília
Nemsokára minden fővárosi álma teljesülhet

Nemsokára minden fővárosi álma teljesülhet

A főpolgármester szerin jövőre szinte teljesen megújulhat a BKV busz-, troli- és metróállománya.

A most 50 éves BKV szolgáltatásait naponta több mint egymillió ember veszi igénybe – mondta a főpolgármester a közlekedési társaság fél évszázados fennállása alkalmából tartott budapesti rendezvényen.

Tarlós István az eseményen a BKV járműparkjának megújításáról azt mondta,

  • 2010 és 2017 között 1010 buszt cseréltek le, 2019 végéig ez a szám 1200-1300-ra nőhet, így a társaság teljes buszparkja megújulhat.
  • Az elmúlt hét évben 51 trolibuszt cseréltek le, 2019 végéig újabb 62 új trolibusz érkezik, így a trolibuszállomány is teljesen kicserélődhet.
  • Hét év alatt 84 villamost cseréltek le, és a következő másfél-két évben további 26 új villamos érkezik. Ennek köszönhetően a BKV villamosparkjának egyharmada újul meg 2019-ig – tette hozzá főpolgármester.
  • Összesen 170 metrókocsit cseréltek le, 2019-ig teljes mértékben megújul a BKV metróparkja, a kisföldalatti 23 járművének kivételével.

A főpolgármester szerint

a BKV vezetése és teljes állománya szakmai szempontból megállja a helyét az európai és nemzetközi porondon.

Állandó küzdelem a rongálók ellen

A Magyar Idők arról számolt be, hogy a MÁV-HÉV Zrt. folyamatosan küzd a HÉV-szerelvények megrongálása ellen. A lap kiemeli, hogy tavaly több mint száz esetben firkálták, graffitizték és hússzor rongálták meg a HÉV-szerelvényeket tavaly.

A kocsik mellett az állomásokat és a megállóhelyekben is gyakran kár keletkezik: sokszor betörik a perontükröket, szétrugdossák a padokat, valamint festékkel csúfítják el az állomásépületeket is.

A károk helyreállítása több mint hétszázmillió forintjába került a MÁV–HÉV Zrt.-nek.

A HÉV-kocsikat külső felületét csak vegyszerrel lehet megtisztítani, emiatt a jármű fényezése is sérül, ezért az is javításra szorul. A fóliázott felületű kocsik esetében ez gyorsabb és egyszerűbb, ezért a MÁV–HÉV Zrt. lefóliázza a járművek külső és belső felületét.

A közlekedési vállalat mindent elkövet a rongálások visszaszorítása érdekében: együttműködik a HÉV-vonalak mentén fekvő önkormányzatokkal, kamerarendszerek kiépítését, üzemeltetését tervezik közösen.

A közlekedési társaság jelenleg a kocsik belső terének színvilágát szeretné korszerűbbé tenni, ezért kialakított egy prototípust, amelyben kicserélték az üléshuzatokat és átfestették az elválasztóparavánokat, valamint a kapaszkodókat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.

Szép a havazás, csak közlekedni ne kelljen - fotók

A havas táj látványát, a téli hangulatot sokan szeretjük, közlekedni benne annál kevésbé tartozik a kedvenceink közé. Ám ez a két dolog együtt jár, mint azt a szép, de némiképpen ijesztő fotóinkon is látszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A fejlődés mérésére a GDP-nél pontosabb, a fenntarthatósági szempontokat tükröző mutatóra, módszerre tett javaslatot Áder János a budapesti World Science Forum harmadik napjának nyitó beszédében. A volt köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke hazai kutatók által kidolgozott, három indikátorból (fenntartható GDP, fenntarthatósági teljesítmény keret, GDP-túli jólléti mutató) álló mérőszám bemutatásakor kiemelte: a GDP ugyan sok fontos dolgot mér, de azt nem, ami az emberi élet, a jólét és a fenntarthatóság szempontjából releváns. Az új mérőszám viszont megmutatja a gazdasági tevékenység negatív hatásait (externáliák), és eltünteti a GDP „vak foltjait” – érvelt Áder János.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×