Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Végül a MET-hez került a fél magyar gázvezeték-hálózat

Végül a MET-hez került a fél magyar gázvezeték-hálózat

A MET Magyarország Energiakereskedő Zrt. felvásárolta a magyar gázvezetékhálózat csaknem felét – értestült az Index.

Úgy tudják, olasz ENI eladta a Tigáz Zrt.-t, ami leányvállalatán keresztül a magyar gázvezetékhálózat 48 százalékát birtokolja, összesen nagyjából 33 ezer kilométernyit.

A vevő a MET Magyarország Energiakereskedő Zrt., amelynek tulajdonosai között – ahogy az Index írja - Garancsi István illetve Nagy György Wallis-alapító milliárdos is szerepel.

A svájci központú MET nemzetközi cég és 2014 óta aktívabb a magyar piacon. A mostani vételi árat nem árulták el a felek, az ügylet véglegesen jövő év második negyedévére zárulhat le.

Az Index ugyanakkor egy 2015-ös miniszterelnökségi vitaanyagra hivatkozva emlékeztetett arra, hogy az államnak is terjeszkedési tervei voltak az energiaszektorban: a szolgáltatók megvétele után 560 milliárd forint körüli hitelből 2017-ig megvásárolták volna az infrastruktúrát birtokló, külföldi kézben lévő energiai-, és hálózati cégeket, állami kézbe vonva ezzel például az Elmű-Émász DSO-t, és az EDF-Démászt is. A 2015-ös anyagban a Tigáz átvételét középtávra tervezték.

A Tigázt és így a körülbelül 33 ezer kilométernyi gázvezeték-hálózatot most felvásárló MET vezérigazgatója, Lakatos Benjámin az Indexnek annyit mondott el, hogy a vásárlás logikus lépés volt számukra, amely illeszkedik növekedési stratégiájukba.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari
2025, F1-évértékelő

Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari

A pesszimistább várakozásokat is alulmúlta az idei Forma–1-es szezonban a Ferrari: az olasz csapat szurkolóinak Lewis Hamilton sanghaji sprintgyőzelmével és Charles Leclerc néhány dobogós helyezésével kellett beérniük. Az olasz istálló a negyedik helyen zárta a konstruktőrök csatáját. Vámosi Péter, a Motorsportol.hu főszerkesztője azon sem lepődne meg, ha 2027-ben teljesen új pilótafelállással kísérletezne a a Ferrari.

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×