Az elmúlt évben az Alföldet keresztbe szelő 4-es úton 13, a dunántúli 6-os főútvonalon 12 halálos baleset történt, így ezek számítanak a legveszélyesebb hazai főutaknak – írja a HVG.
Ám az is igaz, hogy előbbi 352 kilométer hosszú, utóbbi 262 kilométeres, és vannak ezeknél rövidebb utak, amelyeken egy kilométerre vetítve történik a legtöbb baleset.
Ebből a megközelítésből kiindulva a Budapesttől Parassapusztáig futó,
78 kilométeres 2-es főút nevezhető leginkább halálútnak,
ahol tavaly 5 halálos, és 60 súlyos, vagy könnyű sérüléssel járó baleset történt. És ugyancsak veszélyes útvonalnak számít a Székesfehérvárról induló 8-as főút.
A cikkből az is kiderül, hogy az M1-es autópályán hozzávetőlegesen 3 naponta történik egy halállal, vagy súlyos sérüléssel végződő szerencsétlenség. Az 5-ös és a 7-es főúton négynaponta hívják a mentőket.
Az Európai Bizottság statisztikái szerint egymillió lakosra vetítve
Magyarországon 65 személy halt meg közúti balesetben 2015-ben, ez a szám megegyezik a Belgiumra vonatkozó adattal.
Az EU átlaga a vizsgált évben 58 haláleset.
A legtöbben, 98-an Bulgáriában haltak meg az utakon, Romániában és Litvániában 95 ez a szám. Ebből a szempontból Hollandia és Dánia (31-31), valamint az Egyesült Királyság (27) és Svédország (26) számít a legbiztonságosabbnak.