Közel két éve, 2014 augusztusában kezdődött a Budaörsi úton az a 7,2 milliárd forint értékű beruházás, amely jelentősen megváltoztatja Budapest nyugati kapujának közlekedési rendjét.
A csomópont átalakításának szükségességéről korábban Hőnyi Gyula, a 11. kerületi önkormányzat sajtóreferense nyilatkozott az InfoRádiónak:
„A Budaörsi úti csomópont átalakítását azért tartották szükségesnek, mert a kelenföldi oldalon egy intermodális központot alakítanak ki, ami a vonattal, a busszal, a villamossal és a metróval érkező utasokat kezeli, a Budaörsi úti csomópont pedig szervesen csatlakozik majd ehhez.”
Az építkezésről a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság, mint beruházó illetékes nyilatkozni, a cégnek az InfoRádió elküldte a kérdéseit, és várja a válaszukat.
A 11. kerületi sajtóreferens korábban azt válaszolta arra a kérdésre, milyen jelentős változásokra kell számítani az – az InfoRádió információi szerint – április 15-ei műszaki átadás után:
„Nemcsak a gyalogos, hanem az autós forgalmat is irányítani fogja a csomópont, az egyik oldalról könnyebb lesz átmenni a másikra. Korábban, ha a sasadi oldalról a kelenföldire szerettünk volna átjutni, több száz métert, akár egy kilométert is kellett autózni, a Budaörsi úti csomópont átalakításával ez egyszerűbbé válik.”
A korábbi tervek kétszintes, felüljárós megoldás megvalósításáról szóltak, de ezeket a terveket megváltoztatták. Újbuda honlapján arról lehet olvasni, hogy ez a megoldás egyrészt jóval költségesebb lett volna, másrészt a Sasadi út felé lakóknak több kellemetlenséget okozott volna, ezért a kerület elérte, hogy a jelenleg épülő, úgynevezett „kétpatkós” aluljárós csomópont valósuljon meg.
Az InfoRádió a beruházónak küldött kérdéseiben választ kért arra, hogy az építkezés milyen változásokat hoz a korábbi állapotokhoz képest a környéken élők, illetve az arra közlekedők számára, valamint természetesen arra is, hogy valóban tíz nap múlva, április 15-én várható-e a Budaörsi úti csomópont átadása.